datahjälp!!!

RAVESMURF

Var är min bensindunk?
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
En norsk DBS med reflexer och dynamo
Min burk e cp, ibland får den ryck och blir skit-seg, när jag sedan kollar i processer så ligger "explorer.exe" och tar upp maximalt med processorminne, jag har sett samma probs på andra burkar, vad beror det på?
Om jag avslutar processen så försvinner alla ikoner på skrivbordet osv osv...

vad beror det på? hur fixar jag det?

har win-xp btw

RAVESMURF skrev:
Min burk e cp, ibland får den ryck och blir skit-seg, när jag sedan kollar i processer så ligger "explorer.exe" och tar upp maximalt med processorminne, jag har sett samma probs på andra burkar, vad beror det på?

har win-xp btw
Börjar hårddisken "tugga"

vet inte? men fläkten går för fulla muggar så fort jag öppnar upp en mapp eller utför något kommando....typ vilket som helst...kalkylatorn lixom...helt ruttet

RAVESMURF skrev:

har win-xp btw

Ett av windows okända fenomen....har sett det flera burkar utan att egentligen ha hittat en gemensam nämnare. Ett problem kan vara den s.k. "avi-fix"-en som gör att explorer snor 100% cpu när man markerar en avi-fil. Googla på avifix.inf så hittar du info. Såg också en artikel på ett amerikanskt forum jag hänger på. Han skriver:

"
explorer.exe 100% usage I had this problem and found fix effects startup for the most part and slows system down for first 5 min on my system

http://www.devhood.com/messages/message_view-2.aspx?thread_id=41289&current=0

This was giving me a problem for a few weeks just never had time to look into it and presto!!! problem fixed.

You have to read at least 3 pages in to get the three fixes I did, I did them all so I really dont know which one did it but now my system boots in about 30 sec rather than 2-3 mins ...
"

Du hittar kanske nåt matnyttigt där som hjälper.

eisbaer skrev:
Annars är det bara och installera om, brukar lösa det mesta ;)

Och tillbringa 2-3 dagar med att rigga allt så det funkar som man vill? I think very much not.... Nä, bättre att fixa problemet. Sen att det kan ta en vecka eller så hör inte hit.

hrc skrev:
Och tillbringa 2-3 dagar med att rigga allt så det funkar som man vill? I think very much not.... Nä, bättre att fixa problemet. Sen att det kan ta en vecka eller så hör inte hit.

Äh, finns inget skönare än o ha en fräsch installation. Ju mer skit man trycker i den desto sämre går den.

Lyssnar du på Anastacia btw? ;)

eisbaer skrev:
Äh, finns inget skönare än o ha en fräsch installation. Ju mer skit man trycker i den desto sämre går den.

Det är ju helt sant. Fast det blir bättre för varje verre av Windoze. Sen får man juh helt enkelt hålla hårt i tyglarna och inte trycka i mer skit än nödvändigt. Och var skiten inget att ha får man torka ordentligt när man tar bort den....

eisbaer skrev:
Lyssnar du på Anastacia btw? ;)

Njaä. Tittar strängt taget mer på hennes mage. (Undrar vad den är gjord i för material? Verkar så äkta!) Egentligen är rösten helt og hållet forferdelig. Fast just den låten höll ett tag, typ de första 2250 gångerna jag hörde den på radio nu under hösten. Varje gång jag hörde att den gick på minst två kanaler samtidigt fick jag en stark längtan att flytta till ett annat, lite mindre utvecklat land.

Skönt med ny, MP3-spelande bilstereo faktiskt. Behöver ju numera bara ett par plattor i bilen, inte hela väskor fulla.....

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back