Data-->TV (vad gör jag fel)

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Jag har vart och köpt en s-vhs kabel för att kunna kolla på filmerna på tv'n istället för att sitta och glo på datan. Kabeln är dragen och inkopplad, även ljudet men jag får ingen bild. Är det några inställningar man måste göra för att få tv utgången att funka ?? Är det någon som har några tips så får ni gärna ventilera dom här, gärna innan jag kastar ut skiten :huvet

Pewo skrev:
Jag har vart och köpt en s-vhs kabel för att kunna kolla på filmerna på tv'n istället för att sitta och glo på datan. Kabeln är dragen och inkopplad, även ljudet men jag får ingen bild. Är det några inställningar man måste göra för att få tv utgången att funka ?? Är det någon som har några tips så får ni gärna ventilera dom här, gärna innan jag kastar ut skiten :huvet
Använd dig inte av "mirror mode"/ "klona" typ alltså att du klonat datorskärman till tvn, ibland kan det vara så att datorn (bildkortet?) inte kan visa filmen på två ställen samtidigt.. Använd istället "dubbelvisning" / "dual-veiw" eller att du kopplar bort bilskärmen för förmån för tv:n..
Prova dig fram med olika inställningar!

Pewo skrev:

hämta å installera TVTOOL. :tummenupp
http://tvtool.info/index_e.htm

Har du X-Box?
Isåfall dra länk kabel till boxen, o kolla på filmer via den istället, bättre bild blir det också. :tummenupp

P.S. X-Boxen ska vara chippad då, annars funkar det inte

Men nu får ni allt vänta killar, först och främst måste vi ta reda på vilket grafikort han har innan ni lurar på han tv-tool och massa andra saker.

Så frågan lyder, vad har du för graffakort

Jag har samma problem så jag passar på att låna tråden lite. Jag har ett G-force MX440.

Biifer skrev:
Jag har samma problem så jag passar på att låna tråden lite. Jag har ett G-force MX440.

Har samma kort...

Är nada problem.

egenskaper för skärmen sedan går du in på nivida bildskärmskort sedan finns de "kolna" bildskärm där....

Men du måste ju ha installerat alla drivrutiner först :banana

Okej grabbar och tjejer nu har jag fått fram bild på tv:n men jag får inte in någon bra inställning så att jag cr "hela" skrivbordet. Antingen är bilden för stor eller för långt åt något håll. Sen när jag skulle prova att lira upp något så visas ingen film utan bara kanterna på mediaspelaren, har även provat med VLC'n med samma resultat. Vad faaaan gör jag för fel :4skrika . Hoppas att ni hackare kan lösa mitt problem :Bugar, för jag suger verkerligen FET purjo på data. Graffe kortet är ett Geforce2 MX förresten

Pewo skrev:
Okej grabbar och tjejer nu har jag fått fram bild på tv:n men jag får inte in någon bra inställning så att jag cr "hela" skrivbordet. Antingen är bilden för stor eller för långt åt något håll. Sen när jag skulle prova att lira upp något så visas ingen film utan bara kanterna på mediaspelaren, har även provat med VLC'n med samma resultat. Vad faaaan gör jag för fel :4skrika . Hoppas att ni hackare kan lösa mitt problem :Bugar, för jag suger verkerligen FET purjo på data. Graffe kortet är ett Geforce2 MX förresten

Om du inte redan gör det så kör med TV-tool. Jag använder själv v6.8.4.4. Finns nyare men dom har strulat en del för mig. Sen är det bara att testa sig fram.

Jag ändrar bara upplösningen till 1024*768 och picture size:en till desktop. Sen funkar det kanon

Pewo skrev:
ändra till 800*600

Tack för hjälpen allihopa :tummenupp det funkar nu. Och Mr K :bow hade den sista pusselbiten, det var TYDLIGEN den enda som jag inte hade provat. Man tackar och :Bugar för all hjälp, och det är inte sista gången jag vänder mig hit för hjälp, var så säkra :tungan

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back