data strul? hårddisk koll?

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
datorn min hänger sig o har allmänna problem o jag misstänker ev hårddisken.. undrar om nån vet nå bra gratis program som kan kolla upp den el nåt annat som kan hjälpa?

har fått allt från svart skärm, error hittar inte bios el vad de stog till att de funkar hjälpligt om batteriet är ute ett bra tag.
(bärbar) :huvet

hittar inte recoveryskivan till win som följde med.

just nu lutar de åt att köpa en extern hårddisk så man kan föra över allt man vill ha kvar sen får de faen bli
windows 2000 :näsblod

obs, inge hight tech prat nu.. jag suger på datorer :gnissla

Jag hade liknande fenomen med min vanliga burk förut. Det började med att fläkten i nätagregatet dog, så det blev skållhett! Plasten på kondingarna smälte :huvet Efter det pendlade alla spänningar hur som helst, och datorn blev labilare än Christer P på affe :D Så slit ner något program som kan övervaka bla temperatur och spänningar.
Ett annat alternativ kan ju vara att leta efter en nyare version av bios och uppgradera det!

Jag hade liknande fenomen med min vanliga burk förut. Det började med att fläkten i nätagregatet dog, så det blev skållhett! Plasten på kondingarna smälte :huvet Efter det pendlade alla spänningar hur som helst, och datorn blev labilare än Christer P på affe :D Så slit ner något program som kan övervaka bla temperatur och spänningar.
Ett annat alternativ kan ju vara att leta efter en nyare version av bios och uppgradera det!

jo.. va ju ett program jag leta juhe :rolleyes:

jag tror mer på att det är värme problem än hårdisken en ordentlig rengörning från damm brukar göra susen kolla så fläkten snurrar för där samlas det en massa damm som kan göra så fläkten stannar

du kan även kolla på tillverkaren hemsida ofta finns det diagnostik program att ladda hem

Last edited:
jag tror mer på att det är värme problem än hårdisken en ordentlig rengörning från damm brukar göra susen kolla så fläkten snurrar för där samlas det en massa damm som kan göra så fläkten stannar

du kan även kolla på tillverkaren hemsida ofta finns det diagnostik program att ladda hem

den snurrar på.. dock har den "låtit" skumt.
nu surfar jag utan problem men dom kommer..
ska kika runt lite nu :)

sitter fläkten på baksidan eller i botten? vad är det för märke på datorn?

acer.. botten.
nu försökte jag ta hem programet o då la han av.. säkerhetsavstänger pga bla bla bla.. nu försöker den starta upp... ähh ska skrota skiten snart.
faen att man slarvat bort rec skivan el vad de heter.. lutar snart åt en extern o laddar över allt på... om den klarar det.. o sen gör man om hela skiten.. :rolleyes:

(på tjejens dator nu)

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...