Darttråden

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Okej, det finns trådar om ALLT på SH nu och jag har inte kunnat hinna en renodlad tråd om dart. Så nu finns denna med. :D

Finns det några aktiva dartlirare på sporthoj? Var lirar ni? Seriespel? Hur ligger ni till i tabeller och liknande? Spelat länge?

Jag har lirat dart sen -97 men lirar för tillfället e-dart. Trillade ner till Div II efter att ha varit i Div I i 3 säsonger. Just nu ligger laget tvåa i serien med 3 spelare i topp tio i individuell ranking. Vår plan är att gå upp i Div I igen för att sen vandra vidare till Elitserien.
(Jag vet att e-dart/softtip inte är lika respekterat av alla som "vanlig dart" men det skiter jag i)

Har börjat träningstävla i vanlig dart och det märks skillnad på tempo, relationerna spelarna emellan m.m. Får se om jag kommer att kombinera båda varianterna.

[YOUTUBE-ID]VcOgcdZZeyA[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]qENJ1Q5y36w[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Har en darttavla (riktig) i köket och praktiserar lite av och till. Tyvärr är jag inte alls på nivån att jag kan tävla mer seriöst men det är kul att hålla på! Har ett brett sortiment pilar, till stor förnöjelse för eventuella besökare. Väntar bara på att en polare ska pin-stripa skåpet, sen kommer det att se riktigt bra ut.

Ahh nu blev jag sugen på att börja igen! Lade ner för tio år sen...spela i div. 2 på slutet och då gick det ju hyfsat.

Det finns 50 registrerade klubbar i Stdf.
Flertalet av dessa har flera lag.
På herr sidan finns 15 serier från superliga till div 4.
På dam sidan finns 5 serier från superliga till div 2.
Finns en mix serie oxå.

Fi fan...aningen fler än det finns reggade här nere. :näsblod

Puttar upp tråden lite då vi precis kommit hem från match och vann med 18-0 mot Robin Hood i Hbg! :) :banana
Följ mitt lag LANDSLAGET (Ja, laget från landet :rolleyes: ) väg mot toppen HÄR
Individuell ranking hittar du HÄR

Alla siffror BÖR ha blivit uppdaterade till på tisdag 3/2 -09

Har lirat för många år sen, sluta väl å va me på småtävlingar för en 7-8 år sen, när man inte lyckades hålla skärpan hela matcherna så jag tröttnade tyvärr..
Bästa set jag gjort e 13 pil annars kunde man ligga på15-17 pil i snitt, å det räckte ju föga..*ler ironiskt*

Var sjuk så jag missa att åka ner å kolla på swedish open nu senast då jag tycker det är kul å kolla.. :)

Ursäkta mig okunnighet, men vad är e-dart?
Sitter o inbillar mig att man kastar 3 pilar sen emailar man resultatet till motspelaren.

Ursäkta mig okunnighet, men vad är e-dart?
Sitter o inbillar mig att man kastar 3 pilar sen emailar man resultatet till motspelaren.

E-dart = Elektronisk dart

Nä, det är som vanlig dart fast tavlorna visar poäng och räknar ner den poängen du får per pil. Sen är "nackdelen" att totalvikten på pilarna bara får vara max 18gr.
Du får fortfarande räkna din utgång som vanligt.

Det är stort ute i Europa samt staterna.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg