Danskurser i STHLM?

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Har googlat lite och hittat en hel radda olika kurser av olika arrangörer.

Någon här som gått någon kurs ni kan tipsa om?
Brukar det vara jämnt fördelat könsmässigt när man kommer dit, eller ska man försöka få med sig en tjej att dansa med?
Polarens storesyrra som e ett huvud längre och 10 kilo tyngre var sugen iaf... :gnissla

Bugg, foxtrot, salsa och tango jag är mest intresserad av att lära mig bra.
I vanlig ordning så tror man väl att man är bättre än vad man är så jag söker nybörjarkurser i första hand :)

Ös på med tips och allmän visdom!

Kolla Medborgarskolan. De brukar ha kurser i det mesta. Rock on

Om en kille vill lära sig dansa så är endast syftet att öka sina chanser att få ligga eller om kärringen tvingar en. Men så är det. Kan man dansa bra så får man ligga mer. Helt klart... :)

Om en kille vill lära sig dansa så är endast syftet att öka sina chanser att få ligga eller om kärringen tvingar en. Men så är det. Kan man dansa bra så får man ligga mer. Helt klart... :)

Jag har ingen tant...
:tungan

Vill väl mest försöka få bort den där tondöva och stelopererade stilen man har... :D

Att kunna dansa på "riktigt" är aldrig fel :mattias

Tack för omtanken. Nej, det har jag inte.

Du är fortfarande inte rolig.

Jag visste inte att du din surkuk var medlem i PRO, nu var det å andra sidan Kaptenen jag narrade...

Edit/
Man behöver väl inte mer än Yngve :confused:
[YOUTUBE-ID]HKgypHvqpIc[/YOUTUBE-ID]

Nu har jag inga konreta länkar att komma med, men väl någonlunda insikt.
Min far har dansat i många år och han meddelar att det alltsom oftast är mansbrist i kurserna. Kursanordnaren han dansar/har dansat hos hade ett system där om man betalade för en kurs kunde gå gratis andra kurser om det saknades män.
Tror han håller till mycket på Mälarsalen i Münchenbryggeriet.

På dom bugg-kurser jag gått under årens lopp har det varit mer killar i början och mer tjejer i slutet.

Rätt skoj med dans när man fått lite kläm på det.

Vill du gå på kurs med mig min sockersöta? Jag ska försöka att inte göra dig illa :tummenupp

Jaaaaaaaaa :hoppa

Edit: Jag är jätteduktig på att dansa och har redan lärt mej grunderna i vals, bugg och foxtrot när jag gick i skolan back in the old days... :wiggle
Edit2: Nu har du skrivit det öppet i tråden inför alla, så nu finns ingen återvändo!! :D
Edit3: Jag hoppas du verkligen vågar ta kommando och visa vem som beatämmer, för på dansgolvet är det faktiskt mannen SKA bestämma och leda, så mesar undanbedes :fakta

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti