Danskj---l fäller mig på knudan...

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Bandag på Knudan 16/7 med Racing4fun.
Solen sken, perfekt asfaltstemp, kanske något för varmt för fysiken men va tusan, fick ju bättrat på en nästan obefintlig solbränna. Pelle G:sson var där och skulle hjälpa mig att få till dom där 3orna som jag så behöver.
Det mesta var perfekt MEN...

På andra eller kanske tredje passet (minneslucka) fastnar jag bakom en dansk som kör lite långsammare men ändå sådär retligt lite så det e svårt att komma förbi direkt. Han bromsar sent men kör långsammare ut ur kurvorna. Efter ett varv efter dansken och Pelle redan e förbi tänker jag att jag tar honom ut på rakan, ligger precis i bakhjulet över vänsterkrönet, går ner i högern ut på rakan, ligger fortfarande precis i bakhjulet och hinner bara tänka "nu går jag ut och kör om".... vad händer då!?
JO, DANSKEN TÄNKER "Nu ska jag gå in i depå" !!!!! :näsblod
Han slår av eller bromsar, hur som helst, konsekvenserna blir dom samma, dvs att jag klipper hans bakhjul klockrent! :död

Ni kan ju tänka er hur det slutade...

När jag väl var uppe på bena tog jag mig in i depå för att "fråga vad tusan han tänkte". Killen bad inte ens om ursäkt... :mad:

Jaja nu har jag i alla fall fått skriva av mig lite...
Somliga säger "that´s racing", jag säger "bulltshit", dansken hade racing licens och då ska man veta hur man bär sig åt på en bana. Killen måste ju säkert ha hört mig ett par tillfällen, kanske till och med sett mitt framhjul. Då ligger man inte i "raceline" ut på rakan och slår av. Man sätter upp handen och går ut i kanten redan svängen innan.(det var NÄSTAN synd att inte han krascha med, då kanske han åtminstånde inte hade gjort om det igen)

Jag klarade mig i alla fall utan skador. Men man retar sig ändå över hjälm, styren, broms, fotpinnar mm. :(
Att krascha på grund av någon annan.

Detta får oxå bli en påminnelse till er alla. Jag vill sannerligen inte vara med om något sånt här igen.
:(

/Kristoffer

.

Last edited:
Handen skall upp senast i sista vänstern innan rakan, där ska man ligga högt uppe till höger och följa kanten in i depån, att ligga i raceline och vräka sig av är livsfarligt.

Värmen gör dock att många tappar koncentrationen och gör misstag med ibland ödesdigra konsekvenser.

Fasen va trist, ...vet hur det känns att få tjacka ny hjälm & fixa till cykeln pga "annans agerande". I mitt fall var det dock sk raceincident.

Såvida han inte hävdade att han verkligen vinkade i tid skulle du helt klart gått till arrangören med det där, ...avstängning resten av dagen om han inte fattade att han gjorde fel hade varit på sin plats.

Skit tråkigt att höra... tur du klarade dig så bra iallafall...

Kunde du köra mer sen på dagen, eller det var färdigtkört?

Nå... hur gick det fick du till dom där 3orna :)

Ja det är väldigt trist att åka av, speciellt när det är någon annan som gör ett misstag. En raceincident kan man ju ta men en sånhär idiotgrej förstår jag att det är extra surt. Tur att du klarade dig bra i alla fall.

thats life tyvärr

jag låg över 3 veckor på sjukhus. ligger ff till sängs hemma och knaprar morfin
får vänta 8 veckor innan jag kan börja med rehab.
kommer klockrent att få men för livet i form av höft protes som skall bytas var 5-7 år. jipppie eller hur

hojen är typ skrot . stället är uppklippt.

allt detta på grund av någon annan på bana.

Jag vet precis vad du tänker på och jag vet inte hur många gånger jag har sagt att livet är fan orättvist.
det enda som händer är att psykologen säger
"Ja du får känna så"
vaddå känna så.
i helvete ge tillbaka mitt liv.

Kungen skrev:
2313345 jag låg över 3 veckor på sjukhus. ligger ff till sängs hemma och knaprar morfin
kommer klockrent att få men för livet i form av höft protes som skall bytas var 5-7 år. jipppie eller hur

Jag vet precis vad du tänker på och jag vet inte hur många gånger jag har sagt att livet är fan orättvist.
"Ja du får känna så"
vaddå känna så.
Lider med dig, du har verkligen haft oflyt på sistonde, bit ihop och kämpa med rehabiliteringen :pannkyss

flykay76 skrev:
2312049 Bandag på Knudan 16/7 med Racing4fun.
Solen sken, perfekt asfaltstemp....

JO, DANSKEN TÄNKER "Nu ska jag gå in i depå" !!!!! :näsblod

När jag väl var uppe på bena tog jag mig in i depå för att "fråga vad tusan han tänkte". Killen bad inte ens om ursäkt... :mad:
:(

/Kristoffer
Hörde om din incident, jäkligt trist, men va skönt att inte DU skadade dig, även om reperationerna och prylarna kostar att laga å köpa nya.
Krya på hojen nu :pannkyss

Åsa :hej

ps! fick ni iväg beställningen på min nya hjälm?

Riktig bull det där och inte blir det bättre av att snubben inte fattar att han gjorde fel!

Vad har hänt med Kungen?

flykay76 skrev:
2312049 Bandag på Knudan 16/7 med Racing4fun.
Solen sken, perfekt

.

Riktigt illa. Visst gör man fel men inte så... Tur du e hel!

/En som själv gjorde en tavla häromnyssen

Kungen skrev:
2313345 jag låg över 3 veckor på sjukhus. ligger ff till sängs hemma och knaprar morfin

"Ja du får känna så"
vaddå känna så.

jäklar va ja lider med dej... o trådskaparen med givetvis, jävligt surt!!

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back