Kuritas
Mansplaining MC
Var ute och tourade lite i Danmark igår. På väg hem börjar färddatorn (I love BMW) att varna för 35 återstående kilometer innan tom tank. Med 34 skyltade kilometer till Malmö vågade jag inte chansa utan rullade in på en Statoilmack vid Kastrup för att tanka. Paff blev jag när jag märkte att ingen av de 8 pumparna serverade 98-oktanig bensin, endast 92 och 95. Spillde i 5 liter 95-oktan för att ta mig hem, och nu upplever jag att hojen går liiite orent på mellanvarv.
Är det praxis i Danmark att de inte för 98-oktanig sås? Någon mer som kan vittna om olika motorkaraktär när man går från 98 till 95, eller är det bara inbillning från min sida?
På nästa gazz skall jag gasa tanken tom och fylla på med ljuvlig 98-oktanig nektar igen!
Är det praxis i Danmark att de inte för 98-oktanig sås? Någon mer som kan vittna om olika motorkaraktär när man går från 98 till 95, eller är det bara inbillning från min sida?
På nästa gazz skall jag gasa tanken tom och fylla på med ljuvlig 98-oktanig nektar igen!
