Danmoto slipon till Kawasaki zx10

Ninja06

"Let the good times roll"
Gick med
6 Aug 2011
Ort
Linköping
Hoj
2008, Kawasaki zx10r ninja
Tänkte ev. köpa detta slipon till min hoj (Kawasaki zx10r ninja 2008):
http://www.dan-moto.com/DM_INT/zx10r-2008-2010-xg-1-product-733.html

Vill byta ut orginaldämparen då jag är ute efter ett bättre ljud (är inte i behov av mer effekt).

Längst ner på sidan står det:
"If your bike is equipped with an O2 (lambda) Sensor in the muffler section, you need to purchase an additional O2 Sensor Eliminator. Our Danmoto Exhausts come without Bungs for O2 sensors."
Är detta något jag (med min mc) behöver ta hänsyn till?

Det står även:
"The exhausts come as open “Race Version” without Baffle"
Kan det vara olagligt att åka (ljudmässigt)?

Bör jag låta en verkstad montera denna?

Tacksam för svar/info!
 
Last edited:
Kolla på ljuddämparen eller anslutningsröret (from där du kommer byta) ifall det sitter något med en kabel till sig (lamdasonden).

Du ska nog utgå från att ljudnivån inte kommer vara laglig.
 
Ok, tack för svar!

Blir det alltid en laglig ljudnivå med en Db-killer?
Är en Db-killer lätt att montera själv och ta bort när man vill?

Och som jag frågade tidigare: Kan man montera ett slipon själv eller bör man låta verkstaden montera detta?
 
Ok, tack för svar!

Blir det alltid en laglig ljudnivå med en Db-killer?
Är en Db-killer lätt att montera själv och ta bort när man vill?

Och som jag frågade tidigare: Kan man montera ett slipon själv eller bör man låta verkstaden montera detta?

1. Nej
2. Ja
3. Beror på om du kan skruva själv.

:tummenupp
 
Bilden är tagen underifrån. Någon som vet vad det är jag har ringat in på bilden? Tänkte först att det var en lambdasond men den ser väl inte ut så... Det är som ett metallhjul dit två kablar/vajrar ansluter.

Början på originalljuddämparen syns till höger i bild. Gissar att det är stora skruven till vänster i bild man lossar för att byta till slipon? I så fall monterar man ju oxå bort inringad pryl... :confused:

CIMG0614.jpg
 
Ser ut som vajrarna till avgas spjället. Sitter servo motor i andra änden. Vajrarna går att koppla loss från servo motorn, kopplar du ur den elektriskt kan du få felmeddelande på mätar huset.

Lamba sonden sitter med en kabel oftast efter där alla gren rören gått i hopa eller vid katalysatorn.

Finns lite instruktioner på pdf filen på denna sidan-http://www.yoshimura-rd.com/ps-3543-1274-r-55-stainlessstainless-slip-on-stainless-end-cap.aspx
 
Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top