Danmark?

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Satt o pulade på en dagstur runt i Danmark, utgångspunkt Lund. Är det överhuvudtaget lönt att åka över eller finns det fina vägar där? Kom med förslag till en idétom halvdansk(iaf enl alla norr om Skåne). Har sökt men inte hitta ngt som föll i god jord.

Last edited:
PGH skrev:
Satt o pulade på en dagstur runt i Danmark, utgångspunkt Lund. Är det överhuvudtaget lönt att åka över eller finns det fina vägar där? Kom med förslag till en idétom halvdansk(iaf enl alla norr om Skåne). Har sökt men inte hitta ngt som föll i god jord.

Om du finner några skojiga vägar och ska ge dig över så är jag intresserad av att hänga på med, har börjat tröttna på svenska vägarna i min omedelbara närhet ;)

Skall sätta mig ikväll när de små har somnat o spana vidare. Alltid kul om man får sällskap ju. Var ligger Möllesund, inte ens gulasidorna.se vet var det ligger, snälla peka ut det åt mig!

Mollösund hette det visst! Menade bara att i hela skärgårdsområdet kring göteborg finns jättefina vägar och natur!

Tälta en natt!

Bifogat

• se_MapImageLocator.gif
    se_MapImageLocator.gif
    36.9 KB · Visningar: 165
  • se_MapImageLocator2.gif
    se_MapImageLocator2.gif
    40 KB · Visningar: 71
PGH skrev:
Skall sätta mig ikväll när de små har somnat o spana vidare. Alltid kul om man får sällskap ju. Var ligger Möllesund, inte ens gulasidorna.se vet var det ligger, snälla peka ut det åt mig!

Kanske det är Mollösund som avses?
Annars är Lilla-Edet till Lungskile en grymt skysst väg
//Calle

Edit: Anders var snabb =)

Last edited:
Frick skrev:
ungefär när hadde du tänkt att åka ??

Ingen aning alls, blev bara sugen på dansk asfalt. Jag är aldrig omöjlig vad gäller datum sas. Skall bara passa med min bättre hälfts oregelbunda arb.tider. Alltid kul om man e fler ju. Skall kolla i filofaxen, återkommer med ett tidsförslag ikväll. Mollösund, lite tradet med 30 mils dubbelspår först...

Vid första anblicken i kalendern så passar nog helgen 10/11 sep, bra väder en förutsättning. Alltså en dagstur runt Själland lr nått. Har inte hittat ngr vägtips så det blir lite på känn om ingen annan kommer på ngt. Har lagt upp en tur med MS Autoroute på ca 25 mil. Över H-H sen bron hem. Skall klura vidare sen.

PGH skrev:

men hur skall ni få me er all öl hem :confused:

Hej.
Har åkt lite i Danmark sk öre runt, bron över sedan så genom Köpenhamn och ut på kustvägen till Helsingborg och båt över. en helt ok runda men bjuder inte på så många kurviga vägar.
Sedan så har jag kört ett rally med Lund touring team http://www.lundtouringteam.com/
deras runda är roliga många fina vägar.
Kolla med dem om du inte kan få karta över tex årets rally så har du en kanon tur i Danmark.

Micke

mickesR1 skrev:
Hej.
Har åkt lite i Danmark sk öre runt, bron över sedan så genom Köpenhamn och ut på kustvägen till Helsingborg och båt över. en helt ok runda men bjuder inte på så många kurviga vägar.
Sedan så har jag kört ett rally med Lund touring team http://www.lundtouringteam.com/
deras runda är roliga många fina vägar.
Kolla med dem om du inte kan få karta över tex årets rally så har du en kanon tur i Danmark.

Micke
Kanon, skall kolla med dem :tummenupp

Bra ide det hela!

Bra ide det hela,lägg in en tråd på Radical Riders om där är fler intresserade av en bro tur till Dk .
Låter iallafall trevligt,själv varit inne på det att ta bron över o sedan köra upp mot Helsingör och sedan baksidan åter neråt mot bron.
Med lite stopp o fik.....varför inte äkta danske winerbröö me chockoladäää i
eller rö pölse,nästan ett måste när man är i Danmark förutom ölen :)

jag hänger gärna med...

Jag har just flyttar till Danmark Skibstrup (ligger 10 km norr om helsingör) det finns fin fina vägar här. Har tyvärr inte hittar alla ännu men vill gärna hänga med på en tur. Så pma eller nått om det blir av jag kan fråga några mc danskar om dom vet någon x-tra bra sväng. Men danmark har ju igentligen bara cykel vägar så något hittar vi säkert.

Mvh Magnus

Back