Danmark på semestern

reload

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Falkenberg
Hoj
1988, Kawasaki ZX-10
Då var det semester om ungefär en vecka och då blir det första hojsemestern! :) :banana :banana
Jag tänkte plocka med mig tjejen där bak och sen åker kompisen på egen hoj.
Tanken är att köra från Falkenberg norr ut mot Gbg och ta färjan över till Danmark och sen jobba oss neråt på västkusten.
Vi hade tänkt vara borta i 3-4 dagar och har nu börjat inse att den rutten kanske är lite kort om man vill vara borta lite längre.
Alternativ två är ju Helsingborg - Helsingör och sen jobba sig upp till Fredrikshamn den vägen och sen dra vidare västkusten och sen hem.

Har någon gjort en liknande resa och vad har ni för erfarenheter och förslag i så fall? :)
Ekonomin tillåter tyvärr ingen GPS så vi ska köra efter kartor. Finns det några bra kartor där det är utmärkt fina MC vägar? Vi vill ju inte köra rakt fram hela semestern! ;)
 

reload

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Falkenberg
Hoj
1988, Kawasaki ZX-10

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Gillar du att svänga är danmark helt fel land att åka hoj i.

Glida rakt fram mil efter mil och titta på korna och bondgårdar som susar förbi så är det helrätt
 

bacon4ever

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2010
Ort
göteborg
Hoj
Versys -08
Jag har gjort en liknande sväng med mc. Tog dock en liten tur genom Tyskland och tog Rödby-Puttgarten på vägen hem, vill man köra ännu lite längre så är Berlin jättefint och sedan kan man ta Gedsor-Rostock.

Det är ont om bra hojvägar i Danmark i allmänhet och ännu värre på Jylland, de flesta vägar är ganska så spikraka, Danmark är lite custom-hojarnas förlovade land! :) Finns däremot en del trevliga hojvägar på västra Själland.

Däremot så är Jylland faktiskt riktigt vackert - särskilt västkusten med alla sina vågbrytare, vallar mot havet, bukter och våtmarker. Det finns också en del lämningar från andra världskriget kvar längs stränderna som är lite koola att kolla på.

Planera ganska korta dagsetapper, kör dit ni vill, stanna och titta på saker eller ta en kaffe när ni känner för det och hoppas på strålande solsken så kommer det att bli en trevlig utflykt.

Jag klarade mig väldigt bra på google maps i mobilen. Det går att förcacha om man vill - annars så är det bara att köra - det drar mycket mindre datortrafik än vad man tror, du klarar en hel semester genom danmark/tyskland på något enstaka Mb åt google maps.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top