Dance Tribute - Operah 25 000 pers mfl.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
En del har väl redan sett detta men ni andra, titta och njut!

25 000 personer möts upp på gatorna i Chicago och genomför denna coola dans.

What is a flash mob? Watch as a dedicated group of dancers rehearse for a surprise performance at Oprah's Season 24 Kickoff Party. How they pulled off a huge surprise for Oprah and made history

[YOUTUBE-ID]jhIAQIXj2xM[/YOUTUBE-ID]

En annan flash mob:
[YOUTUBE-ID]WkBepgH00GM[/YOUTUBE-ID]

Är det bara dansskolor som gör sånt här?

[YOUTUBE-ID]jwMj3PJDxuo[/YOUTUBE-ID]

Inte bara danser.

Och närmare hemma!

[YOUTUBE-ID]<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/lVJVRywgmYM&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/lVJVRywgmYM&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

är det enda möjligheten för mig att vara trött på det 'fenomenet'?

Är detta enda sättet för dig att försöka vara lika bitter som Markus får du allt ha lite mera stil. Annars kan du likaväl kapa sladden till tangentbordet eller köpa en ny lördagsgodispåse för att bli lite gladare igen.

Last edited:
Kan bara tänka mig det näst intill epidemiska våg av tisslande och tasslande, fnissande och hyschande som måste ha föregått hela det där spektaklet... De närmsta kvarteret måste ju ha tett sig som om det skett ett lustgasutsläpp i närheten..

Är detta enda sättet för dig att försöka vara bitter som Markus får du allt ha lite mera stil. Annars kan du likaväl kapa sladden till tangentbordet eller köpa en ny lördagsgodispåse för att bli lite gladare igen.

så du menar att jag skulle gillat de filmer du postade, eller strunta i att svara om jag inte gillade filmerna?

hur lyckas du annars springa på fenomenet???

mitt sista svar i denna tråd, annars lär jag få höra att jag spammar etc etc.

jag jobbar som kreatör på en reklambyrå och varje dag ser jag på diverse reklamsajter eller får mejlat av kollegor och kompisar, lösningar där flash mobs är själva lösningen oavsett vad det nu kan gälla. kortfattat har det gått inflation i begreppet 'flash mobs'; allt och alla ska nu haka på denna trend, precis som att alla företag, oavsett storlek, ska göra någonting med det som kallas för 'sociala medier' eftersom det är 'på användarnas villkor'.

för att göra en enkel jämförelse - idag kan alla göra musik i datorn, men det betyder inte att allt är apbra utan snarare så produceras det desto mer skräp tack var den möjligheten. detsamma gäller 'flash mobbing'. därav att jag är jäkligt trött på det eftersom det mesta också är skit.

den som vill, får gärna skicka ett pm för vidare diskussioner, jag vill som sagt inte göra det i tråden.

Last edited:
Vem var först egentligen med massdanserna? Vi svenskar med Michael Jackson på "plattan" i Stockholm?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg