Damställ

• Thread starter Thread starter Håkan och Madde
  • Start date Start date

Håkan och Madde

Guest
Hallå alla tjejer och feminina killar:D. Jag letar ställ till min älskade sambo/festmö. Vilken storlek ska man ha på skinnställ om man i "vanliga" kläder har 38-40?

Seriösa svar tack(ni andra kan jag prata med i "offtopic":arsele )

Ta hand om er på vägarna

Åk och prova. Det skiljer sig från märke till märke.
Jag som normalt har 34-36 har stl 32-34 i alpinestars ställ. 34-36 i daineseställ, och arlenness är ca 4 stl för stor (på längden) i stl 36.....

hmm, jag har 38 ( ibland 36) i vanliga kläder & i mitt daineseställ står det 46. Antar att jag har ett killställ...:va :va
Som du redan fått svar på, åk & prova, det är det bästa.

hmm, jag har 38 ( ibland 36) i vanliga kläder & i mitt daineseställ står det 46. Antar att jag har ett killställ...:va :va
Som du redan fått svar på, åk & prova, det är det bästa.

Hmm, fast Dainese använder sig ju då av italienska storlekar...:tummenupp

Men jag håller med de 2 ovanför; åk och prova. Storlekarna varierar som sagt och dessutom är det väldigt olika sytt hos olika märken.

Tex fick jag inte ens på mig ett visst Berik-ställ men ett Dainese-ställ satt som en smäck, i en strl MINDRE..:va

Hmm, fast Dainese använder sig ju då av italienska storlekar...:tummenupp

Men jag håller med de 2 ovanför; åk och prova. Storlekarna varierar som sagt och dessutom är det väldigt olika sytt hos olika märken.

Tex fick jag inte ens på mig ett visst Berik-ställ men ett Dainese-ställ satt som en smäck, i en strl MINDRE..:va

Berik är bissart små i storlekarna, samt att de krymper i midjan över vintern har jag märkt. :va

-

Men åk och prova, går inte ge vettiga svar du det skiljer så mycket från person till person och ställ till ställ.

Ja dessa jäkla storlekar, it's a djungle!
Jag brukar dra stl 36 i vanliga kläder. Jag har 42 i mitt Dainese-ställ, och har provat ett Alpinestars som det också stod 42 i. (italienska storlekar, om jag förstått det rätt) Båda ställen är dock lite i största laget för mig, så nästa blir i storlek 40.

Det är ett helvete att köpa damställ.. Hon måste åka och testa, det är en väldig skillnad i passform och storlek.

Håller med tidigare talare att skinnställ måste testas.

Det är ett helvete att köpa damställ.. Hon måste åka och testa, det är en väldig skillnad i passform och storlek.
Jag skulle nog vilja drista mig till att säga att det gäller även för herrställ :huvet Det blir ju inte bättre av att dom ändrar mallarna från år till år heller :huvet Mitt Dainese Kirishima stl 52 satt som påmålat, men nu när jag köpte ett Laguna Seca istället var jag tvungen att gå upp till 54, och det är fortfarande lite för kort.

I mitt Alpinestar Stella Julie skinnställ har jag stl 46, har samma storlek som din tjej i vanliga fall.

Men jag håller med de föregående talarna det måste provas.

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back