Dammit en sån helg - trippelrejsrapport DonQ Anderstorp

Måste fråga... Hur kan du köra både REC och NEC? Är inte det ena för A-förare och det andra för B-förare?
:confused:
Det som imponerar mest är hur f-n DQ orkar köra NEC, BOTT och REC.

Iof brukar Humlans kit-moped gå sönder efter ett par varv men ändå...

Det som imponerar mest är hur f-n DQ orkar köra NEC, BOTT och REC.

Iof brukar Humlans kit-moped gå sönder efter ett par varv men ändå...

Första passet på NECen var faktiskt jobbigast. Sen kom jag in i nån andra andning :) Koncentrationen var dock inte på topp sista passet i REC ;)

Fattar inte hur du orkar köra dessa pass.. Själv är man helt slut i kroppen efter ett 30-min.pass på Kawan (o inte i närheten av dina tider) o den är antagligen rena semestern att köra jämfört med Pinky.. Härligt kämpat o underbart skrivet :tummenupp :tummenupp Sätt igång o plasta nu så Pinky blir hel o fin igen :D

ett STORT Grattis! Starkt jobbat (och suverän rapport)!

3. REC

Men vart kom då den där bucklan ifrån?? :va

Jo, på lördag kväll när as ihop så är vi tillbaka på Falken! STORT tack till alla som har hjälpt till. Ni är greeejt! :tummenupp GoNatt!!

Fan vilken helg DonQ. Läste alla rapporter med inlevelse! Kul! O grattis till Bucklan!

2. BoTT

Kom iväg bra i starten och ledde ut på flygrakan. Swedie och dansken dammade om och jag tog rygg. Hittade snart ett mycket behagligt tempo runt 1.55 och höll min tredjeplats säkert. Kändes hur tryggt och fint ut som helst och jag hade hopp om att kunna jaga förbi tätduon.

Han var ikke dansk, men NORSK. Ole-Bjørn Plassen ble nr 2, og det var hans første kjøring med 1098. Den kom rett fra kassa. Grattis med kjempekjøring, forsøkte å henge på deg 1. runde men 1098´en vobla som et helvete på rakan, så jeg måtte gå av gass midt på og det ble værre for hver runde - helvetes stress før start og vi fikk ikke sjekka ballansering og oppsett! Uansett duccen skal være på stell til neste løp og da skal jeg prøve å gi deg litt mer match!

Last edited by a moderator:
Han var ikke dansk, men NORSK. Ole-Bjørn Plassen ble nr 2, og det var hans første kjøring med 1098. Den kom rett fra kassa. Grattis med kjempekjøring, forsøkte å henge på deg 1. runde men 1098´en vobla som et helvete på rakan, så jeg måtte gå av gass midt på og det ble værre for hver runde - helvetes stress før start og vi fikk ikke sjekka ballansering og oppsett! Uansett duccen skal være på stell til neste løp og da skal jeg prøve å gi deg litt mer match!

Men du är väl dansk va?? ;) Svårt att hålla isär våra grannar. Trodde det var Lars Engel som var före mig - han är väl dansk? Jeje, same same, but different :)

Hur som helst så kommer jag igen med kraft på Falken. Snöplig start men det är sju rejs kvar!

Testade Greven din hoj förresten? Vad hade han att säga om den?

Damn! Du är ju inte bara bra på att lacka hojar (mkt nöjd med mitt glitter :)), du kan ju köra också!! :tummenupp Grattis!!

Men du är väl dansk va?? ;) Svårt att hålla isär våra grannar. Trodde det var Lars Engel som var före mig - han är väl dansk? Jeje, same same, but different :)

Hur som helst så kommer jag igen med kraft på Falken. Snöplig start men det är sju rejs kvar!

Testade Greven din hoj förresten? Vad hade han att säga om den?

Jepp, greven kjørte noen runder og jeg tror hans Kawa-periode er slutt! Og synd med ditt besøk i sanden! Min hoj funka ikke med regnhjul, vobla som et helv.. på rakan, så vi putter inn litt nytt i gaffelen! Kjørte også med originaldrev, det funka sådær! Men uansett ville jeg fått stryk av deg, du pisker Aprilian rundt som et du prøver å drepe´n! Grattis med 4-timers:tummenupp

Damn vilket maraton! :)

Askul att läsa racerapporterna, det tackar vi talanglösa för. :)

Grattis!

skickligt trillat..

Vet inte om jag sa det, men trillar du så bra som sist så får du gärna låna prylar en annan gång åxå....

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!