Damage report

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Jaha, så har man då gjort det för första ggn i år och vid sämsta möjliga tillfälle. Har fått alldeles för lite träning i år så jag tyckte att det skulle vara kul att testa en ny bana. Så därför åkte jag upp till Monztabanan i fredags för att köra lördag-söndag.
Lördagen började perfekt, superfint väder och inte många på banan så det var bara att bränna på. Mycket trevlig bana, bra asfalt förutom när man kommer in på andra slingan efter esset (den kan köras i 2 slingor).
Lite kuperad och fint läge precis vid älven. På tredje passet så körde jag ut först och kände ett bra flyt från början men redan på tredje varvet så var jag lite okoncentrerad 1/10-dels sekund plus att det var en ny bana så när jag hade bromsat efter uppförsbacken efter södra kurvan så kändes det som det gick lite för fort och jag bromsade lite en gång till. Då försvann bara framdäcket och jag och hojen åkte ut i periferin. Jag snurrade runt i 3-4 kullerbyttor och hojen troligen fler. Den landa på bakramen, fälgen och höger framkåpa. Så det var inte riktigt vad jag hade planerat inför Knutstorp nästa helg.

Här följer min inköpslista (Yamaha R6 -02)

Kåpställning
Bromsgrepp
Bakram
Helsystem (helst Akrapovic)
Fotpinneplattor båda sidorna
Bakfälg
AIM Laptimer

Behöver även en startmotorkoppling(den sitter i svänghjulet)
Samt växellänkaget övre kulled.

Det är vad jag sett ännu, ska försöka laga vissa grejer om det går men har ni några delar så hör av er snarast då jag åker ner till Knutstorp på torsdag om jag får ihop hojen.

Last edited:
Hur gick det med kåpglaset då? ;)

Skämt åsido, hoppas kroppen mår bra och att du får ihop hojen så snabbt som möjligt. Hör av dig om du vill låna grejor till Knudan, har kåpställning, bakfälg och bromsgrepp om du vill paniklåna.

Penguin skrev:
2355184 Hur gick det med kåpglaset då? ;)

Skämt åsido, hoppas kroppen mår bra och att du får ihop hojen så snabbt som möjligt. Hör av dig om du vill låna grejor till Knudan, har kåpställning, bakfälg och bromsgrepp om du vill paniklåna.
Kåpglaset klarde sig utmärkt, det är ju numera av böjbart lexan eller vad det nu är, lite repigt bara.
Ja, dig är jag ju redan skyldig grejer så jag hör av mig om det behövs :tummenupp

Hur känns kroppen idag då? Anar att du har lite krämpor.

Tar mig friheten att lägga upp 2 kort.

Hoppas det ordnar sig!

Bifogat

• P1010001.jpg
    P1010001.jpg
    90.1 KB · Visningar: 200
  • P1010002.jpg
    P1010002.jpg
    91.5 KB · Visningar: 216
Mille-R skrev:
2355100
Här följer min inköpslista (Yamaha R6 -02)

Kåpställning
Bromsgrepp
Bakram
Helsystem (helst Akrapovic)
Bakfälg
AIM Laptimer

De såg dyrt ut!

"Bike mcdemontering" hade billiga bakfälgar.

Aj då. Det var inte mina fälgar du körde på va?
Jag har originalkrök och en akraburk liggandes som du kan få komma och bjuda på... Eller en hel och helt fungerande räjshoj att köpa och plocka delar från, välj själv. :-)

selin skrev:
2355394 Hur känns kroppen idag då? Anar att du har lite krämpor.

Hoppas det ordnar sig!

ojsan ser dyrt ut... hoppas du klara dig bra och på ett igen ba :tungan

Du OCKSÅ? Hur fasen ser vår hörna i garaget ut nu? Mattias har 2 kraschade vrak, mitt as ser alltid ut som ett vrak och nu har du vrakat till din också. Ojoj.

Inte nu igen, jag har ju sagt till dig hundra gånger att du måste tagga ner.

selin skrev:
2355394 Hur känns kroppen idag då? Anar att du har lite krämpor.

Hoppas det ordnar sig!
Jo man e lite mör, nacken. axlarna och benen framförallt och lite i höger fotled men jag kan gå om dock lite sakta:)

J.Andersson skrev:
2355484 Jag har alla delar du söker. Behöver inte bli så jobbigt dyrt!
Låter bra. Hör av dig snarast tack. 0708-972805

sege skrev:
2355888 Du OCKSÅ? Hur fasen ser vår hörna i garaget ut nu? Mattias har 2 kraschade vrak, mitt as ser alltid ut som ett vrak och nu har du vrakat till din också. Ojoj.
Ja, nu är det värsta kraschgaraget, det får räcka för i år nu tycker jag.

GSXR1100R skrev:
2355909 Inte nu igen, jag har ju sagt till dig hundra gånger att du måste tagga ner.
Igen, första ggn i år. För övrigt måste jag tagga upp, det går för långsamt ju. Ses till helgen hoppas jag:tummenupp

Last edited:
Mille-R skrev:
2355978

Igen, första ggn i år. För övrigt måste jag tagga upp, det går för långsamt ju. Ses till helgen hoppas jag:tummenupp
Varmt välkommen till Södern :pannkyss

Mille-R skrev:
2355100 Jaha, så har man då gjort det för första ggn i år och vidAkrapovic)
Bakfälg
AIM Laptimer
jag får ihop hojen.

Ajaj.... Tror jag har en bakfälg som passar. Rin gom du e intresserad.

/jrps

Jaha, så ska man snart iväg då. Sitter här med ett svullet smalben som jag inte vet om det går in i mitt nylagade fina skinnställ och har lite ångest. Just nu har jag ingen lust att åka men efter att ha jagat delar hela veckan och mekat så är det väl bäst man provar i alla fall. Ska packa och sen åka till Norrköping och hämta lite delar som jag får meka på ikväll på Knutstorp. Passar på att tack Carin min underbara flickvän för all hjälp i veckan.
Look out Knutstorp here I come!

Mille-R skrev:
2364727 Jaha, så ska man snart iväg då. Sitter här med ett svullet smalben som jag inte vet om det går in i mitt nylagade fina skinnställ och har lite ångest. Just nu har jag ingen lust att åka men efter att ha jagat delar hela veckan och mekat så är det väl bäst man provar i alla fall. Ska packa och sen åka till Norrköping och hämta lite delar som jag får meka på ikväll på Knutstorp. Passar på att tack Carin min underbara flickvän för all hjälp i veckan.
Look out Knutstorp here I come!
Haha nu har han fått sina delar, sitter säkert å mekar...

Mattias skrev:
2366043 Aha! Då är det dig han refererar till som "muppen i östergötland". :tummenupp
Haha! Jag ska ha tillbaka mina delar, jag är fan ingen mupp! :) Ajja pruta fick han också göra, han vart nöjd iaf...

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back