Dainese?

A.K.O.A

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2003
Hoj
Gs500e
Tja!
Varje gång jag pratar om alpinestars ställ med en säljare, så rekomenderar de dainese? Så även på mässan när jag var i lelles monter. "Jag rekommenderar Dainese" Varför? "de har bättre passform" Jag misstänker starkt att eftersom affärerna köper direkt från fabriken så tjänar de mer på att sälja dainese än tex alpinestar. Vad tror ni? Är dainese såpass bra att alla säljare rekommenderar dem? Varför skulle isåfall såpass många ha alpinestar?

Det kan säkert ligga något i det att dom tjänar mer på Dainese än på andra ställ. Själv har jag Dainese K ställ och det passar mig perfekt, men du ska köpa det ställ du vill ha och som sitter bäst på dig, så stå på dig vill han sälja något till dig så ska det vara en vara som du vill ha.

Givetvis rekommenderar de det stället som de tjänar mest stålar på...
TwoWheels sålde i stort sett bara Dainese förut och rekommenderade då det, nu har de gått över till Alpinestars och rekommenderar således dem...

Jag tycker att Alpinestars ställ är helt ok, dessutom mkt snygga, Dainese har jag inte provat, men skulle lika gärna kunna ha ett sådant.

Tips, vet du vilken storlek du skall ha, köp det på www.mcdelen.com bättre killar har jag sällan haft med att göra, och så tjänar du nån tusenlapp istället för att köpa det hos en IRL säljare, mycket passande om du ska köpa ställ under vintern, speciellt då du har tid att vänta på att få det..

Ett annat alternativ är ju att köpa ett begagnat, många annonserar ju ut fina skinnställ pbåde här på sh och på blocket, ofta i nyskick, typ kört en säsong sen kom de på atyt de inte vill köra landsväg längre eller sluta köra helt... Har sett många ställ till mycket bra priser, senast här på SH var ett Alpinestars TZ1 för typ 6500:-

Vet du inte storlek, far och prova hos nån handlare :tummenupp

A.K.O.A skrev:
Tja!
"Jag rekommenderar Dainese" Varför? "de har bättre passform"

Bättre passform???
På vem då? Försäljaren eller? Vad jag vet så finns det oändligt många varianter på kroppsbyggnad.
Prova själv vilka modeller som passar bäst.

Jag frågade på MB-racing här i Västerås varför dem bytte till AlpineStar, så
svarade dem att dem var en bättre levrantör. Lät som dem hade haft bekymmer
med Daniese då dem bl.a tagit lite för mycket tid på sig eller så! MEN jag kan
missuppfattat det oxå,, men hade för mig att det var vad dem sa!

Back