Dainese

Picco

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
zx10r -05 (lime)
Har kollat på ett Dainese SaftyPro 2 helställ.. men den stora frågan är storleken?

Testade ett berik där en 52 satt helt ok.. inte supertaight men ok. Vad tror Ni om ett 50 i Dainese?
Är dem stora eller små i storlekarna..

Med SuperVänliga

Picco skrev:
2119050 Har kollat på ett Dainese SaftyPro 2 helställ.. men den stora frågan är storleken?

Testade ett berik där en 52 satt helt ok.. inte supertaight men ok. Vad tror Ni om ett 50 i Dainese?

Med SuperVänliga

Köpte mig precis ett dainese ställ i storlek 52. passformen på det är nästan identiskt med Spykes strl 52. Jag är 185 cm lång o väger 83 kg ca. jag är dock ganska smal, men det sitter väldigt tajt på mig förutom över magen där det är lite sladdrigt.. Hade nog aldrig fått på mig storlek 50.. då passar inte axlarna...

Picco skrev:
2119050 Har kollat på ett Dainese SaftyPro 2 helställ.. men den stora frågan är storleken?

Med SuperVänliga

Har ett safetypro dock i storlek 52.
179,5cm / 83 kg

Kan säga att det inte fladdrar i fartvinden... :)

/Fredde

Picco skrev:

Med SuperVänliga

Jag har upplevt att det skiljer i storlekarna mellan raceställen och de tvådelade. Minns inte om tvådelade är större eller mindre dock.

/fredde

Picco skrev:

Med SuperVänliga

Berik e betydligt mindre.
Jag fick inte på mig en 52:a :3freak

Stort Tack.

freddexwing skrev:
2119066 Har ett safetypro dock i storlek 52.
179,5cm / 83 kg

Kan säga att det inte fladdrar i fartvinden... :)

/Fredde

Jag har upplevt att det skiljer i storlekarna mellan raceställen och de tvådelade. Minns inte om tvådelade är större eller mindre dock.

/fredde

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back