Dainese Wave ryggskydd

snakerider

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
Kawa Z1000
Va inne på louis och kollade på dainese skydden men en sak jag ej förstår är vad är skillnaden på Medium och large storleken det står att wave 1 är för 155-170 medans wave 2 är för 170-185 men båda finns i Medium och samma gäller Large?

Jag är 181cm och är normal byggd vilka av dessa ska jag välja? Har ej hittat någon som säljer dessa i närheten där jag bor så det finns ingen möjlighet att testa tyvärr. :huvet

wave skydd

Någon som kan lösa detta för mig?

Jag vetefan hur det är med den grejen heller faktiskt... Tror dom har olika storlekar på spännen, resp längden på skyddet... Eller nåt sånt dumt...

Jag har ett Wave 2, storlek L, jag är ~180 normalbyggd... Sitter som ett smäck...

Det står på lappen här att måttet mellan axel och midja ska vara mellan 41,5 och 43,8, förslagsvis cm...

:)

Medium och large är för längden på remen runt midjan medans wave 1, 2 och 3 är längden där 1 är kortast och 3 är längst! (M eller L spelar alltså ingen roll såvida du inte har en rejäl ölkagge :tummenupp :D )

snakerider skrev:
Va inne på louis och kollade på dainese skydden men en sak jag ej förstår är vad är skillnaden på Medium och large storleken det står att wave 1 är för 155-170 medans wave 2 är för 170-185 men båda finns i Medium och samma gäller Large?

Jag är 181cm och är normal byggd vilka av dessa ska jag välja? Har ej hittat någon som säljer dessa i närheten där jag bor så det finns ingen möjlighet att testa tyvärr. :huvet

wave skydd

Någon som kan lösa detta för mig?

196cm och wave 3,,,Sitter klockrent så köp wave 2

No:46 skrev:
Medium och large är för längden på remen runt midjan medans wave 1, 2 och 3 är längden där 1 är kortast och 3 är längst! (M eller L spelar alltså ingen roll såvida du inte har en rejäl ölkagge :tummenupp :D )

Haha som tur e så finns inte den kaggen så då kan man lika gärna slå till på L modellen så den blir framtidssäker :D :yoparty

No:46 skrev:
Ha, där ser man... Det är därför jag får dra min så jefla många varv med L då alltså =)

Ett medium hade nog vart lagom... Jaja, det passar ju iaf!

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra