Dainese Safety-Jacket

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Dainese Safety-Jacket???

Är det ett bra alternativ att ha, för gata och bana? Tänkte plocka ur skydden ur gat- och banstället i så fall. Kör idag med Halvarsson Track, men vill ha skydd för bröstkorgen också.

Vilken version är den bästa?

Andra förslag?

Last edited:
Och hur är den i jämförelse med Alpinestars Bionic2? Den ser lite klenare ut, eller är det bara inbillning? Tänker på skulderblad/nyckelben.

Jag säger nej. Dessa skyddsvästar är väl primärt till för offroadåkare? Får du ens på stället med en sådan väst?

Köp bröstplattor istället! :nicka

Och hur är den i jämförelse med Alpinestars Bionic2? Den ser lite klenare ut, eller är det bara inbillning? Tänker på skulderblad/nyckelben.

Verkar lättare att låta bli att ramla :D
Eller gör som jag, låt bli att få ihop härket i tid. (Visst hopp finnes än iofs).

//P

Jag säger nej. Dessa skyddsvästar är väl primärt till för offroadåkare? Får du ens på stället med en sådan väst?

Köp bröstplattor istället! :nicka

Att få på stället tror jag inte blir *så* svårt, "jackan" är ju ett Wave ryggskydd (som många åker med...) plus armbågs-, axel-skydd i ett stycke.

7f4189ee50eb7af190d2498349e941e0_rough.jpg

Det enda extra är bröstskyddet, som då motsvarar en bröstplatta, som du ändå rekommenderar. Jag hoppas att det ska funka om man plockar ur skydden ur de vanliga ställen?

Men sen om skydden är tillräckligt bra för banåka/gatåka, det är ju en annan femma. Skiljer de sig verkligen från de som sitter original i Dainese ställen? N.B. Bilden tagen från www.[B]kneedraggers[/B].com

Verkar lättare att låta bli att ramla :D
Eller gör som jag, låt bli att få ihop härket i tid. (Visst hopp finnes än iofs).

//P

Solly, både första och andra förslaget är för sent påkommet :) (Trots att jag trodde att jag aldrig skulle trilla i backen, eftersom jag är så försiktig :D ...)

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...