Dainese -ryggskydd

Gallianoman

DÖD åt alla hojtjyvar!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nada
Är det någon som provat det nya ryggskyddet från Dainese?

Var å kikade på det lite häromdagen, men jag tyckte "magremmen" satt på tok för högt upp... Man vill ju gärna ha den i midjetrakten... eller?! Är det jag som är skev eller är det skyddet som är märkligt?

Efter vad jag fattat så är siffran längden på plattan och small/medium/large "storleken" på remmarna? Fel eller rätt? Styr s/m/l placeringen på remmarna också?

Man undrar liksom...

Det råkar inte vara så att de har fler nya modeller? Testa med skinnet på bara och testa även ufo's grejjer. Dainese har ryktet om sig att det är bästa kvaliteten men jag hade samma problem som dig och testade ufo's och det satt som gjutet.

Det nya heter wave... ventilerat och riktigt high-tech... Har nog precis kommit tror jag...

Nå´n bild har jag inte tyvärr.. på dainese.com har de bara flash-grafik... Men där kan du se det...

Kan man inte släppa på "axelremmarna" om man tycker att det sitter för högt?? Syftet med "magremmen" är ju inte att den ska tjäna som sport-bh. :rolleyes:
/W

watson skrev:
Kan man inte släppa på "axelremmarna" om man tycker att det sitter för högt?? Syftet med "magremmen" är ju inte att den ska tjäna som sport-bh. :rolleyes:
/W

Men vaddå, man vill ju ha snygga bröst även när man kör hojj! Och se´n kan det behövas lite extra stöd vid körning på grusväg.... :p

edit/ Dessutom hamnade skölden för långt ner om jag släppte efter på axelremmarna...

Felix skrev:
Vad kostar det?? nån som vet?/W

Tror det var cirkus 1200 spänn...

Last edited:
Inte visste jag att du hade så hängiga :D testa silvertejp annars det brukar ju funka bra till det mesta :D

Jag har för mig att det finns olika längder på skydden (iallfall på föregående modeller), du kanske kan fråga i affären om de har något som är längre? Jag vet att Simpa och hans var har likadana ryggskydd, fast olika längd. :)

Lisa skrev:
Inte visste jag att du hade så hängiga :D testa silvertejp annars det brukar ju funka bra till det mesta :D

Jag har för mig att det finns olika längder på skydden (iallfall på föregående modeller), du kanske kan fråga i affären om de har något som är längre? Jag vet att Simpa och hans var har likadana ryggskydd, fast olika längd. :)

Det går ju an för er tjejer å använda silvertejp, ni har ju inte en massa hår som gör ont när man tar bort den... ;)

Dom hade bara den största längden inne, men det är enligt tabellerna den jag ska ha... Finns det fler än Yamahacenter som säljer dainese i Göteborg?

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing