Dainese kontra övriga märken - Storleksmässigt

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Nja, ännu en fråga. Hur stor sig Dainese storleksmässigt jämfört med andra märken. Är det "känt" för att vara små/stora i storlekarna? Är en 54 Dainese ungefär likvärdig med tex ett IXS/Prexport/Alpinestars?

Jag vet att för att få det bästa svaret borde jag åka och prova, men jag vill ha svar nu! :4skrika

Jag är ganska smal och kände att alpinestars var nååågot större än Dainese. Men det kan även bero på om det är helställ eller inte. Måttet mellan skrevet och axlarna, var för stort på ett TVÅDELAT alpinestars i strlk 48. Men mitt nuvarande dainese strlk 48 HELSTÄLL är det nästan för tajt mellan skrevet o axlarna.
Jag antar att du är sugen på att antingen beställa ett, eller köpa beggat utan att prova. Det är ganska svårt när det gäller ställ. Mitt dainese ställ var det enda jag köpte i svenska butiker, annars har jag beställt allt annat från tyskland eller england. Just för att jag ville ha ett som pasade perfekt. Köpte mitt på lelles, så det är ganska enkelt att skicka tillbaks om det inte passar...

Men svar på din fråga: dainese är möjligen inte mycket mindre, men kan på vissa ställen vara smalare.

Last edited:
morecore skrev:
2355894 Jag är ganska smal och kände att alpinestars var nååågot större än Dainese. Men det kan även bero på om det är helställ eller inte. Måttet mellan skrevet och axlarna, var för stort på ett TVÅDELAT alpinestars i strlk 48. Men mitt nuvarande dainese strlk 48 HELSTÄLL är det nästan för tajt mellan skrevet o axlarna.
Jag antar att du är sugen på att antingen beställa ett, eller köpa beggat utan att prova. Det är ganska svårt när det gäller ställ. Mitt dainese ställ var det enda jag köpte i svenska butiker, annars har jag beställt allt annat från tyskland eller england. Just för att jag ville ha ett som pasade perfekt. Köpte mitt på lelles, så det är ganska enkelt att skicka tillbaks om det inte passar...

Men svar på din fråga: dainese är möjligen inte mycket mindre, men kan på vissa ställen vara smalare.

Okej, jo du har rätt, jag ska antagligen köpa ett beggat som jag inte kommer kunna prova. Tror jag får ta och ringa Yamaha Center också och fråga, men egentligen undrar jag om det finns något val. 52 blir för kort, 56 passar kanske absolut bäst i längd men det badar jag i. 54 blir nog komprimissen. :gnissla

Tänk på att det begagnat antagligen har stretchats ut en del, så storleken stämmer inte överens med ett nytt i butik.

Henning! skrev:
2364027 Ordet "grejer" stavas "grejer", INTE "grejor".
Men köpes stavas TJÖPES?

Svar Ja.

Ah va fan. Då köper jag väl det stället då. Passar det inte så får jag väl sälja det vidare.

Last edited:
Lånade ett ställ strl 56 som var som ett cirkustält innan jag köpte mitt. Fick då för mig att strl 52 borde vara min melodi. Köpte ett beggat Dainese T-age strl 52 och trodde att det skulle sitta som en smäck. 175cm, 68kg är mina mått.

Gälivarehäng är numer min melodi (kolla profilen).

På Motorhuset i Nyköping sa de att Dainsese är stora i storlekarna så glid in på din favorit-mc-firma och testa innan du börjar handla.
Tro mig, prova på en firma innan du handlar begagnat. Kom ihåg att nytt skinn sträcker sig.

Finns det någon med ett guld-svart T-age strl 50 som fettat till sig och vill byta till en likadan 52:a så PM:a.

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back