Dainese eller Arlen Ness

Eureka skrev:
fel fel fel :) Det sitter perfekt på tjockisar .. jag har sjäv erfarenhet av det när man själv hade några kg för mkt :yoparty

En kompis har ett Dainese T Age "det vita" och väger över 110 kg 1,80 lång!!
Att han ser ut som michelin gubbe med väcken över magen behöver vi ju inte diskutera men han trivs i det och får plats
:D

inte mitt då, har ett dainese nitro 2004, är 170 o 62kilo och får alltid hålla andan när jag ska få på mig stället. kanske de 2 delade är slappare....

morecore skrev:
inte mitt då, har ett dainese nitro 2004, är 170 o 62kilo och får alltid hålla andan när jag ska få på mig stället. kanske de 2 delade är slappare....

Både T-Age som han hade och mitt Bora är helställ.. Kanske mer stretch i dessa ?

Slappa skrev:
Nej det är ju klart :)

ja det är ju en jäkla skillnad. jag tycker jag har sjukt bra passform o bra skydd, ändå kostar det fetaste dainese 9000 MER!! vad få man för pengarna egentligen...

Eureka skrev:
Både T-Age som han hade och mitt Bora är helställ.. Kanske mer stretch i dessa ?

nja jag har stretch överallt tycker jag...hm... kanske bara storlek 48 som görs i slim-fit då :) har jag ett kreditkort i innerfickan så syns det på utsidan... (tajt)

Elgasen skrev:
Jag håller inte med. Jag är en tjockis (182cm/92kg) och Dainese och Arlen Ness är de enda fabrikaten som passar min kropp. Alpinestars är ju hur smala som helst i modellen.

Då är nog jag också en tjockis... :gnissla
För att kunna ha ett Alpinestarssäll skulle jag behövt vara en sisådär 15 centimeter längre än mina 163,5 centimeter. :tungan

Så det blev ett Arlen Ness Claw. :tummenupp
Sitter helt perfekt! :banana

morecore skrev:
nja jag har stretch överallt tycker jag...hm... kanske bara storlek 48 som görs i slim-fit då :) har jag ett kreditkort i innerfickan så syns det på utsidan... (tajt)
Hur sitter det vs ett Alpinestars strl 48 då?

morecore skrev:
vad få man för pengarna egentligen...

Status :va Nej men alltså ett dyrare ställ är ju kanske mer stretch på samt finare skin och just sitter bättre!

Det nya Sukhoi är tydligen gjort i 7 delar.. annars är de gjorda i 3-5 delar om jag fattade det rätt!

Plus att mitt ställ t.ex har V-dragkedjor över bröstet så man slipper dragkedja över hojens tank och slipper en bubbla i magen som på andra ställ.

http://www.motif.se/1_Bora-tuta_BACK_b.jpg
http://www.motif.se/Bora_f.jpg

mitt sv/grå/vit:
http://www.motif.se/DaineseTutaBorag.jpg

Elgasen skrev:
Hur sitter det vs ett Alpinestars strl 48 då?

jag tycker alpinestars 48 var slappare. doch var detta ett 2 delat. jag hade velat ha en 46a, men på tok för kort.... på alpinestarstället, tz1 så vände sig axelskydden vid påtagning. jobbigt. Skinnet kändes grått nästan, spräckligt och matt svart. gillar daineses blanka skinn...

morecore skrev:

Skumt!

Stämmer din våg ? :)
Men det är väl gött att det sitter åt i alla fall.. kanske ett 50 skulle varit lite mer rörligt i utan vara för stort ändå ..

Jag är 1,73 och har storlek 52 i Raceställ.

Eureka skrev:
Status :va Nej men alltså ett dyrare ställ är ju kanske mer stretch på samt finare skin och just sitter bättre!

Det nya Sukhoi är tydligen gjort i 7 delar.. annars är de gjorda i 3-5 delar om jag fattade det rätt!

Plus att mitt ställ t.ex har V-dragkedjor över bröstet så man slipper dragkedja över hojens tank och slipper en bubbla i magen som på andra ställ.

http://www.motif.se/1_Bora-tuta_BACK_b.jpg
http://www.motif.se/Bora_f.jpg

mitt sv/grå/vit:
http://www.motif.se/DaineseTutaBorag.jpg

nice å ha 2 likadan ställ i olika färger :tummenupp hade du beslutsångest?

Eureka skrev:
Skumt!

Stämmer din våg ? :)
Men det är väl gött att det sitter åt i alla fall.. kanske ett 50 skulle varit lite mer rörligt i utan vara för stort ändå ..

Jag är 1,73 och har storlek 52 i Raceställ.
jag väger mig alltid på badhuset :) :tummenupp

morecore skrev:
nice å ha 2 likadan ställ i olika färger :tummenupp hade du beslutsångest?

Nej, hade ingen bild på det grå/svarta bakifrån, lade upp den röda både bak och fram ifall ngn undra varför det är rött bak men inte fram !

Det som står .:mitt:. framför är alltså det jag har och inte båda!

Eureka skrev:
Fel av mig.. jag är väl lite trött och trög nu kanske :fatta!

Förlåt mig :Bugar

Hahaha :) kom vi fram till att personen ska köpa ett dainese? Jag röstar ja, nu ska jag sova...

hade!!! :tummenupp

Det blev ett Arlen Ness 1832 fick tyvärr inte det med mig eftersom det inte fanns i lager. Sen blev de lite annat också, typ en hjälm ett par stövlar o ett ryggskydd :tummenupp

Teinvall skrev:
Det blev ett Arlen Ness 1832 fick tyvärr inte det med mig eftersom det inte fanns i lager. Sen blev de lite annat också, typ en hjälm ett par stövlar o ett ryggskydd :tummenupp

Va o kollade på ett sånt på mc-varuhuset i fredags faktiskt, grymt snyggt ställ :tummenupp 7500:- känns grymt prisvärt i det fallet.
Snackade med en säljare och enligt honom hade Arlen Ness så stora problem med leveranserna att dom inte räknade med att det skulle dyka upp några skinnställ förrän i mitten av Juni som tidigast :(

Dom hade bara ett ställ hemma av den modellen och det var en för liten storlek för mig :gnissla

MackeNo1 skrev:
Va o kollade på ett sånt på mc-varuhuset i fredags faktiskt, grymt snyggt ställ :tummenupp 7500:- känns grymt prisvärt i det fallet.
Snackade med en säljare och enligt honom hade Arlen Ness så stora problem med leveranserna att dom inte räknade med att det skulle dyka upp några skinnställ förrän i mitten av Juni som tidigast :(

Dom hade bara ett ställ hemma av den modellen och det var en för liten storlek för mig :gnissla

Försökte också köpa ett sånt 1832 ställ men dom var helt slut i Duells lager innan alla butiker ens fått det dom beställt! Åtminståne i storlek 50! Tråkigt eftersom det är ett väldigt snyggt ställ till ett lagom pris!

DB skrev:
Försökte också köpa ett sånt 1832 ställ men dom var helt slut i Duells lager innan alla butiker ens fått det dom beställt! Åtminståne i storlek 50! Tråkigt eftersom det är ett väldigt snyggt ställ till ett lagom pris!

Ringde till Duells igår angående det stället...
Och precis som du hade jag hört att dom var restnoterade...

Men enligt killen på Duells så hade dom 6 stycken i storlek 50 hemma på lager och han hade inte hört något om att dom skulle vara restade...

Så ring o kolla där först!!

gurra2fast skrev:
Ringde till Duells igår angående det stället...
Och precis som du hade jag hört att dom var restnoterade...

Men enligt killen på Duells så hade dom 6 stycken i storlek 50 hemma på lager och han hade inte hört något om att dom skulle vara restade...

Så ring o kolla där först!!

Då måste det kommit fler nu för säljaren på butiken ringde Duells och frågade och det fanns inga då! Va ju 2-3 veckor sedan!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti