Dainese Axial Race

MC-varuhuset rear ut 2004 års D-axial out. Det fanns bara rätt stora storlekar kvar.

Såg att finns en Dainese-shop på Sveavägen. Någon som vet om de har Dainese Axial Race-stövlar där? Eller om MC Varuhuset eller annan i Tokholm har dem?

dainese.jpg

/Ssss

Delar med mig av erfarenheter:

Är det insidesmodellen du är ute efter ? Isf är det riktigt snygga stövlar men inte särskilt hållbara. Det är en "engånskraschstövel". Har haft D-AXIAL CARBON IN tidigare. Den första modellen som kostade 4600.- och det blev mer el mindre skrot av den när jag kraschade. Jag är lite snål så jag försökte få dainese att betala en ny men det gick ju förstås inte :o) . Det som hände var att sömmarna revs upp, silikonkudden vid ankeln kikade fram och gängorna i "leden" revs ut ur mutterdelen.

Den skyddar bra men tål liksom bara en smäll. Lite överdrivet kanske men det är lite så faktiskt. Förmodligen är den förbättrad sedan jag hade den men det kan kanske vara kul att veta.

Låter inte helt bra med engångsstövlar. Vilken årsmodell var det på stöveln?

/Ssss

Superlight skrev:
Låter inte helt bra med engångsstövlar. Vilken årsmodell var det på stöveln?

/Ssss

Det kan ha varit-02/03 nån gång. Helsvarta med kolfiberinnersko och titantåskydd.

De har förmodligen blivit mycket bättre sen dess.
Lite oroande var det dock att skinnet slets sönder i sömmen vid ankeln.
Men Dainese är ju vanligtvis bra grejer så detta var förhoppningsvis en engångsföreteelse och berodde kanske delvis också på en olycklig typ av krasch. Hade nog fått lite värre skador på foten med mjukare skor...nu klarde jag mej med stukningar och sprickor i foten.

Bra och snygga är de ju i vilket fall som helst...bara det gör de ju värda att köpa...sen skyddar de bra dessutom...i varje fall en gång :)

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back