Dainese Airbag!

• Thread starter Thread starter MGT
  • Start date Start date

MGT

Game over MC
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
2st Cbr1000rr-08
Hitta denna på youtube!
[YOUTUBE-ID]mo9Vlt5tGwY[/YOUTUBE-ID]

Rätt så coolt faktiskt,men vart sitter utlösaren lixom :va

Framdäcket såklart, vid minsta tendens till framhjulslyft, så kickar airbagen :tummenupp

Om jag inte minns fel så sitter allting i puckeln på ryggen på skinnstället.

Utlösaren är väl ett snöre till hojen?
Ungefär som ett sånt där stoppsnöre på snöskoter/fyrhjuling.

Med tanke på hur ofta jag använder ett sånt snöre utan att glömma att koppla loss det skulle det bli dyrt med Airbags för min del....

Fantastisk produkt. Är den bara bekväm att bära och användarvänlig (Elektroniken behöver tydilgen batterier) så kommer det bli nästa generations skydd... Fast å andra sidan, vissa använder inte ens ryggskydd...

Om ett par år kommer säkert en bra komersiell produkt, och jag kommer garanterat att köpa. Som den är nu så innehåller den en massa onödiga saker för gata, med dataloggning och annat tjafs... Ge mig 2v batteritid och skippa allt annat. Kanske ett "bälte" av kuddar runt höfterna och svanskota också.

Nästa steg är väl samma sak fast för hojen. två stora kuddar på varje sida av hojen, som skyddar den vid klotning. Kraschpuckar är gårdagens visa.

Okej, jag såg något test på youtube eller möjligen ett motorprogram då dom helt enkelt ryckte i en stropp på framsidan för att utlösa airbagen, det såg inte så smidigt ut.

Ok.
Nä det hade inte varit så smidigt! Tänk dig hur många av misstag uppblåsta airbags man skulle kunna få se utanför populära mc-träffpunkter en fin sommarkväll...:D

Nästa steg är väl samma sak fast för hojen. två stora kuddar på varje sida av hojen, som skyddar den vid klotning. Kraschpuckar är gårdagens visa.

Jag tror att nästa steg blir som en slags plåtkaross som skydd runt föraren och dessutom omkullkörningsskydd i form av fyra hjul, ett i varje hörn. Inuti denna kaross kommer sedan krockkuddar att fästas för högsta säkerhet. Även föraren kommer att sättas fast med ett slags bälte.

Ungefär såhär:

Toyota-aygo-green.jpg

Jag tror att nästa steg blir som en slags plåtkaross som skydd runt föraren och dessutom omkullkörningsskydd i form av fyra hjul, ett i varje hörn. Inuti denna kaross kommer sedan krockkuddar att fästas för högsta säkerhet. Även föraren kommer att sättas fast med ett slags bälte.

Ungefär såhär:

Toyota-aygo-green.jpg

:yoparty kanske framtidens hoj!! att ingen tänkt på de tidigare :D

Ok.
Nä det hade inte varit så smidigt! Tänk dig hur många av misstag uppblåsta airbags man skulle kunna få se utanför populära mc-träffpunkter en fin sommarkväll...:D

Tänk vad kul att tränga sig in där det är lite mycket folk och dra i snöret så att de runt omkring en flyger iväg åt sidorna :rofl....

(kanske inte så schysst om det är samma kraft i den som i bilen, men rent teoretiskt skulle det vara kul)

Öhm trådlyft... skyller på att det var länkat till den i en aktuell tråd :arsele

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti