dags igen? (R.I.P)

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,63913999_852__,00.html

Snälla söta rara MCister... sluta kör ihjäl er! livet är värt att leva! stanna istället, ta de böter/av med körkort "man förtjänar" av med kortet nåt halvår är mer värt än att avsluta livet för tidigt!!

Tänk på den här personens när & kära! nu är de utan honom, istället för att han skulle va av med körkortet....

Jag ryser varje gång jag läser sånt här... och tänker på hur de som kände honom känner sig nu...

Jag har ingen aning om vem det är men skänker en tanke att om det finns nån "där uppe" så ta väl hand om honom!

//håkan
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Tragist... Jag hoppas att det inte va nån som man känner igen ifrån den här sidan.
Men jag håller med håkan det är fan bättre att ta det lugnare och kanske ta smällen i form av böter men då har man iaf större chans å ha lite nytta mc-kortet oxå...
Jag skänker även mina tankar till hans nära och kära alla runt omkring som påverkas av en sån här förlust.
Rest In Peace!
//TwinSucker
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag säger inget så har Jag inget sagt men "strax efter att Jakten avbröts så krachade föraren"...jojo
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Tragiskt. Det har varit mycket olyckor i år.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Teo skrev:
Jag säger inget så har Jag inget sagt men "strax efter att Jakten avbröts så krachade föraren"...jojo
Vad menar du med det? Oavsett om han kraschade när polisen jagade honom eller strax efteråt så är det hans eget ansvar. Knappast polisens fel att han bryter lagen och det är faktiskt deras jobb att se till att vi följer den. :mattias
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Ninjaboy skrev:
Vad menar du med det? Oavsett om han kraschade när polisen jagade honom eller strax efteråt så är det hans eget ansvar. Knappast polisens fel att han bryter lagen och det är faktiskt deras jobb att se till att vi följer den. :mattias

Så kan man se det. Eller så kan man se det som att polisen stressade honom av vägen.

Jag blundar...
 

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Fido/Bulle
Pejo skrev:
Så kan man se det. Eller så kan man se det som att polisen stressade honom av vägen.

Jag blundar...

Eller sa kan man se det som att han stressade sig sjalv av vagen helt i onodan. Polisen var ju kyliga nog att avbryta.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Pejo skrev:
Så kan man se det. Eller så kan man se det som att polisen stressade honom av vägen.

Jag blundar...
Polisens fel? Kan man alltid skylla på polisen? Har man inget eget ansvar för sina handlingar? Killen gör det dåliga valet att dra snuten, då måste han ta med i beräkningen att det kan gå illa. Synd om hans anhöriga som får ett dödsbud...
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Pejo skrev:
Så kan man se det. Eller så kan man se det som att polisen stressade honom av vägen.

Jag blundar...

Så länge polisen inte medvetet prejat honom av vägen så har de inte gjort något fel. Lägg ner den sunkiga attityden att det är polisens fel att vi kör ihjäl oss. :7peta
 

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Ort
bästkusten
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Skärp er! Inga moraldiskussioner i en tråd där det ska visas respekt mot den avlidna och dess anhöriga...

Visa respekt...
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Låter som ett moppefuckorykte deluxe. Nån körde ifrån snuten, det MÅSTE ju ha varit ghostrider!!!!!
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
Firefly skrev:
Skärp er! Inga moraldiskussioner i en tråd där det ska visas respekt mot den avlidna och dess anhöriga...

Visa respekt...

Respekt i all ära ,men då börjar man inte tråden med en länk till aftonbladet..

Och om man inte ska få diskutera olyckorna,varför skapa trådarna?
 
Last edited:

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
P@trik skrev:
Respekt i all ära ,men då börjar man inte tråden med en länk till aftonbladet..
Så det är respektlöst att redovisa källa? Lägg ner.

För övrigt, jäkligt tragiskt, får en att tänka efter.
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Personligen tycker jag det primära är att det har strukit med ännu en mc-broder,sen om det skulle varit så att han satt baklänges naken o flippa fingret åt snuten ätandes en mjukglass samtidigt är ju helt sekundärt.Väljer man som vuxen att inte stanna utan dra på istället så tror jag att dom flesta VET att det kan gå så här.Tyvärr får man ju inte en andra chans att vara efterklok på vid sådana här incidenter.Lider varje gång jag läser om att en så här ung människa förolyckats. vila i frid
 
Last edited:
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top