dags för snöslunga!!

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Kung Bore kommer snart att kräka ner snö i mängder (och har tjuvstartat på en del håll) och då finns det bara ett hjälpmedel - snöslungan. Jag har en 8hk Toro 828LXE Power Max som står och ivrigt väntar på att kasta snön över till grannen :) (och bara därför blir det säkert barvinter :rolleyes: ) Men sneglar avundsjukt på svärfarsans traktormonterade best...

Bifogat

• toro828lxe.jpg
    toro828lxe.jpg
    53.7 KB · Visningar: 124
  • VLB98.jpg
    VLB98.jpg
    7.1 KB · Visningar: 323
Det finns inget manligt över en snöslunga som man kan sitta inne i värme på.

:rolleyes:

tycon1 skrev:
Frågan är vad man ska ha den till? Alltså en snöslunga..

Jag skall ha en när jag köper hus...lampa skall den ha också :4skrika

Långa farbron skrev:
Jag skall ha en när jag köper hus...lampa skall den ha också :4skrika

Visst, ett behändigt verktyg...men om man ändå köper en villa så är det väl lika bra att köpa en plog och en 4weelie...då kan du även passa på att ploga upp sjöarna så vi har lite banor på vintern :tummenupp

tycon1 skrev:
Visst, ett behändigt verktyg...men om man ändå köper en villa så är det väl lika bra att köpa en plog och en 4weelie...då kan du även passa på att ploga upp sjöarna så vi har lite banor på vintern :tummenupp

Jag bor i GBG,vi har sammanlagt per år snö i 2 veckor,mestadels regnar det bort.
Men man vet aldrig....

:7peta :rolleyes:

Långa farbron skrev:
Jag bor i GBG,vi har sammanlagt per år snö i 2 veckor,mestadels regnar det bort.
Men man vet aldrig....

:7peta :rolleyes:
Det finns tydligen EN registrerad snöskoter i Härryda Kommun iaf. Det är inte illa. Tror att den fixar skidspår (i konstsnön) i OK Landehofs elljusspår.

Jag vill också ha en snöslunga. Funkar den i löv?

hållundan skrev:
Det finns tydligen EN registrerad snöskoter i Härryda Kommun iaf. Det är inte illa. Tror att den fixar skidspår (i konstsnön) i OK Landehofs elljusspår.

Värt att testa ,funkar hyfsat det så köper jag en.

hållundan skrev:

Här på the Westcoast skulle vi behöva en regnslunga om något.

Eller slaskslunga. Slaskslunga slaskslunga slaskslunga slaskslunga slaskslunga. Jobbigt ord.

TomK skrev:
Kung Bore kommer snart att kräka ner snö i mängder (och har tjuvstartat på en del håll) och då finns det bara ett hjälpmedel - snöslungan. Jag har en 8hk Toro 828LXE Power Max som står och ivrigt väntar på att kasta snön över till grannen :) (och bara därför blir det säkert barvinter :rolleyes: ) Men sneglar avundsjukt på svärfarsans traktormonterade best...

Jag har en sån här:
snowpower.jpg

och en sån här
Toro%20826.jpg

Föräldrarna föredrar den övre...el-start och belysning. Den undre är ruggigt manlig, utan belysning, utan elstart, men med äckligt grova snökedjor. Motorn går lite fett, så efter 30 minuter snöjobbande är det en konstant blå eldkvast ur avgasröret.. :evil:

Äh. Begie. Här i Sthlm har vi elslingor i gatorna serni. Snöslungor är för förorten.

John skrev:
Föräldrarna föredrar den övre...el-start och belysning. Den undre är ruggigt manlig, utan belysning, utan elstart, men med äckligt grova snökedjor. Motorn går lite fett, så efter 30 minuter snöjobbande är det en konstant blå eldkvast ur avgasröret.. :evil:

Toro is the shit! :tummenupp De är snäppet vassare än många andra märken - speciellt på tung blötsnö (och det ska gudarna veta att det brukar finnas mycket av :3freak ).

snöslunga

Manlig ? Hemi v8 på en snöslunga :tummenupp

Bifogat

• 00000007919.gif
    00000007919.gif
    119.8 KB · Visningar: 441
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen