Dags för sista dagarna på Arlanda Test Track för 2012

Som sagt, Carnivore är träningsledare på ATT i helgen, hör med honom. :) Jag vet att det är inlagt lunchpaus med tom bana, kanske bara handlar om att vi har en instruktör ute som vallar runt nyfikna lite?

Som sagt, Carnivore är träningsledare på ATT i helgen, hör med honom. :) Jag vet att det är inlagt lunchpaus med tom bana, kanske bara handlar om att vi har en instruktör ute som vallar runt nyfikna lite?

Vi gjorde detta en helg i våras men har inte hört något om att vi skall göra så den här helgen.
Tanken med det var ju trots allt att visa upp anläggningen för att få stockholmsåkarna att inse vilken fin kursplats det är så de skulle boka in sig för kurs... nu är det sista helgen för året.

Eftersom det är sista gången på ATT för iår, kanske det vore på sin plats att ordna nåt under lunchen(eller slänga in nåt mellan något) KrIsTeR, för att eventuellt locka deltagare tills nästa år :tummenupp

Vädret ser ut att hålla i sig... och det visar sig på anmälningsläget också, det strömmar in deltagare. :)

Ursäkta en vilsen och bortkommen, skulle det fungera att som helt grön och ny på detta med bana komma på någon av dagarna?
Förstår inte det här med steg 4 och allt vad det nu heter nämligen :p

Edit: Äsch skitsamma, noterade just att det är samling 07:00 då är jag på jobbet fortfarande :(

Last edited:
Ursäkta en vilsen och bortkommen, skulle det fungera att som helt grön och ny på detta med bana komma på någon av dagarna?
Förstår inte det här med steg 4 och allt vad det nu heter nämligen :p

Edit: Äsch skitsamma, noterade just att det är samling 07:00 då är jag på jobbet fortfarande :(

Trist med jobbet. :krama

Men i övrigt så skulle jag våga påstå att det är en av de bästa ställena just för nybörjare, det är inte en racebana så man slipper de värsta jaga-tid-på-banan-typerna samtidigt som den är väldigt teknisk så man får verkligen möjlighet att öva på körtekniken till tusen.
Har för mig att jag räknade ut nån gång att om man kör en 7 varv per pass så är det 7 varv x 7 pass x 19 kurvor = så har man kört lite drygt 900 kurvor på en och samma dag. :tummenupp

EDIT: och med det sagt måste jag bara poängtera att 7 varv per pass är ungefär vad den lugna gruppen hinner med.

Last edited:
Kan nämna att det börjar bli fullt på lördagen, finns fortfarande platser men inte jättemånga.
Söndagen finns det fortfarande gott om plats kvar till.

...undra på att man var lite sliten sist efter vad det nu blev, 10-11 pass... :näsblod

Ses på söndag, lär hänga i Krax hospitalityhörna om någon är sugen på skitsnack, eller bara vill heja.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT