Dags för oljebyte!

jawohl

Welcome to the Jungle!
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
-
Tja,

Hade tänkt utföra lite höstservice på mitt kära Monster.
Förutom allmän rengöring och polering hade jag tänkt byta olja och filter.

Är det nått speciellt jag bör tänka på? Ni som har monster, vilken olja upplever ni att den mår bäst av? Bör man varmköra innan man tappar ur den gamla oljan? Osv..

Hört att det är vanligt att rutan där man kollar oljenivån kleggar igen av kondens eller liknande och det har även min gjort. Man kan dock fortfarande se oljenivån men rutan är ganska vit. Bör jag låta det ventilera eller nått när jag ändå byter olja?

Last edited:
jawohl skrev:
Tja,

Hade tänkt utföra lite höstservice på mitt kära Monster.
Förutom allmän rengöring och polering hade jag tänkt byta olja och filter.

Är det nått speciellt jag bör tänka på? Ni som har monster, vilken olja upplever ni att den mår bäst av? Bör man varmköra innan man tappar ur den gamla oljan? Osv..

Hört att det är vanligt att rutan där man kollar oljenivån kleggar igen av kondens eller liknande och det har även min gjort. Man kan dock fortfarande se oljenivån men rutan är ganska vit. Bör jag låta det ventilera eller nått när jag ändå byter olja?

du får allt leva med att oljan är lite *vit kleggig vid påfyllnings locket samt glaset* men vid glaset borde det försvinna vid regelbunden körning,kommer väl lite där då den står still och startas om vartannat typ under vintern :)

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt