Dags för nya däck?

|chippen|

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
450 FE
Ska byta däck och kommer beställa från www.reifenversand.com eller www.radmoto.es
Min fårga är om någon vet vad som ingår i priset hos radmoto? och vad får man betala i frakt från dom?
Kommer att köpa Bt021 120/60/17 samt 180/55/17
"grön", nä men kommer nog inte bli så mycke bana i år så verkar onödigt att ta ett däck som nöts bra mycket fortare, och vad jag har hört så ska det gå å ta en sväng på banamed Bt021 oxå. Sitter å väntar på era svar för att kunna beställa.

Ska byta däck och kommer beställa från www.reifenversand.com eller www.radmoto.es
Min fårga är om någon vet vad som ingår i priset hos radmoto? och vad får man betala i frakt från dom?
Kommer att köpa Bt021 120/60/17 samt 180/55/17
"grön", nä men kommer nog inte bli så mycke bana i år så verkar onödigt att ta ett däck som nöts bra mycket fortare, och vad jag har hört så ska det gå å ta en sväng på banamed Bt021 oxå. Sitter å väntar på era svar för att kunna beställa.

Är det rodamoto.es du menar? Jag beställde i alla fall från dom för några veckor sen. Gick kanon fint! Däcken är hemma och väntar på montering. Frakten är 30 euro. Betalar du vid leverans kostar det ca 30 euro till. Jag gjorde så eftersom det var första gången jag beställt från det här företaget. Nu vet jag att dom är bra och kommer betala med kortet nästa gång och slippa 30 euro påslag. Lycka till :tummenupp

Beställde genom www.reifenversand.com kan lätt rekommendera dom beställde en söndag hade däcken hemma på onsdag:tummenupp betalade online med kort du får en bekräftelse samt kvitto efter du har lagt ordern. Sen kan du spåra sändelsen hela vägen fram på posten med det kolli id nr du får.

Har hört lite skräck historier om Rodamoto som att fel däck dykt upp efter beställning, långa långa leveranser, äldre däck typ från 05 en hel del strul från dom helt enkelt. Det fick mig att avstå att sponsra dom iaf.

Sen att reifen är billigare än rodamoto gör ju saken lätt vilken man väljer.

Beställde genom www.reifenversand.com kan lätt rekommendera dom beställde en söndag hade däcken hemma på onsdag:tummenupp betalade online med kort du får en bekräftelse samt kvitto efter du har lagt ordern. Sen kan du spåra sändelsen hela vägen fram på posten med det kolli id nr du får.

Har hört lite skräck historier om Rodamoto som att fel däck dykt upp efter beställning, långa långa leveranser, äldre däck typ från 05 en hel del strul från dom helt enkelt. Det fick mig att avstå att sponsra dom iaf.

Sen att reifen är billigare än rodamoto gör ju saken lätt vilken man väljer.

VAd kostar leveransen från R.sand?

Nu när du beställer dessa däck via internet så undrar jag följande -
*Vad kostar däcken att beställa??
*Vad kostar frakten??
*Vad kostar monteringen av däcken??
*Vad blir totalkostnaden??

/Fürstenhoff.

Ps! Varför dessa däck som inte är speciellt roande att köra på?? Ds!

Kommer beställa BT014, här svänger det.
däck: 215E
frakt: 200kr
montering: själv, 0kr
tot. = 2300kr
Visst ger ni samma pris så köper jag hos er. Är inte gjord av pengar så bryr mig inte om det är inom sverige eller inte bara det är bra kavlite och billigt.

Last edited:
*Vad kostar frakten??

/Fürstenhoff.

Är första gången jag inte köper däck hemma i sverige. Men att ge ca 2500 kr monterat och klart för Michelin pilotpower 2ct tycker jag är billigt. Vi i lilla Mariestad har ju inte några firmor som kränger så billiga sulor som ni gör :tummenupp .

VAd kostar leveransen från R.sand?

Kommer beställa BT014, här svänger det.
däck: 215E
frakt: 200kr
montering: själv, 0kr
tot. = 2300kr
Visst ger ni samma pris så köper jag hos er. Är inte gjord av pengar så bryr mig inte om det är inom sverige eller inte bara det är bra kavlite och billigt.

Frakten är redan inräknad i däckpriset så det blir den totala kostnaden, vad den är exakt har jag ingen aning om men det kan inte vara många dollars.

Om man lägger på däcken själv kan INGEN i Sverige konkurera med internet däck - så är det bara!! :pannkyss

Skulle dock ge mig på ett annat däck än dom du omnämt då dom inte är speciellt bra däck!!

Billigaste vi har är D208 från 2300kr per set, GP Racer (120/180) 2200kr per set, Qualifier/Pilot Power från 2800kr, Pilot 2ct från 3100kr vilket inte matchar det pris du får även om det är snorbilligt i Svenska ögon sett!!

Lycka till!! :tummenupp

/Fürstenhoff.

på vilket sätt är dom inte bra?:confused:

Hörrudu, funderar på att köpa Daytona-stövlar, e det nått du kan fixa billigt(billigare) än nån annan? E ju iofs ganska långt till sthlm men e det tillräckligt billigt så vet man ju aldrig. :)

Ja det kan man undra då erfarenhet inte verkar spela någon roll här på SH!! :rolleyes:
/Fürstenhoff.

Klart som fan erfarenhet spelar roll! :)
Vet nån så vet väl du vad som krävs när till och med mätarnålen börjar bli farträdd... ;)

Men killen efterfrågar ju rimliga mil och uttryckligen på bekostnad av ex bankörningsegenskaper.

/H

Klart som fan erfarenhet spelar roll! :)
Vet nån så vet väl du vad som krävs när till och med mätarnålen börjar bli farträdd... ;)

Men killen efterfrågar ju rimliga mil och uttryckligen på bekostnad av ex bankörningsegenskaper.

/H

Grabbar fan hänger inte me er nu, funkar Bt014 eller ska jag köra på Power istället?:va

*Vad kostar frakten??

/Fürstenhoff.

försökte skicka ett pm till dej från din sida men de gick inte :va
hadde en fråga till dej ang däck läste på din sida att du hadde bra priser på däck
skulle vilja höra me dej va du har för pris på ett michelin pilot power 190 50 17

en liten extra fråga till. har du även möjlighet till omläggning å ballansering?

Folk verkar betala hutlösa priser för montering... 50:- är nog det mesta jag gett nånsin... Sista 4-5 däcken har jag köpt beggade av den lokala raceshoppen, då ingår montering i priset :P

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back