Dags för nya däck - tips

Kan väl tillägga att jag aldrig kör i regn mer än om en plötslig skur dyker upp, men då åker jag hem. Våtegenskaper är alltså i stort sett oväsentliga mao.
Körning består av i stort sett bara av landsvägslek, stad och en och annan glidning. Bankörning kommer väl så småningom när man blivit mer varm i kläderna lite längre fram

Skjut inte upp bankörning, i princip alla som testar ställer sig frågan varför de inte gjorde det tidigare. Fördelen med att dessutomn åka på bankurser tidigt är att man inte lägger sig till med ovanor som man måste träna bort.

Men lycka till med de nya däcken. Alltid en jämrans mysig grej att få nya däck på hojen.

Bankörning kommer förr eller senare, det är säkert, men förmodligen inte detta året. Var nära att köra på smc:s dagar i Falkenberg, men vädret kissade, så skippade det.
Har ju bara kört hoj nu i drygt 2.5 månader..

Bedömt på bilderna tycker jag det ser ut som att du har rätt många mil kvar på däcken..
Dock har jag upplevt att de slits snabbare på slutet (Inbillning?)

Tror att jag själv hade kört vidare och hoppats på att de räckt säsongen ut :)

Ja alltså, kommer ju köra ett tag till på dom, men slutet känns ju nära. Visst är det väl slitningsindikatorn strecket där i mitten?

Hur djupt mönstret är är lite svårt att avgöra när man tittar, men i mitten så är det nog inte mycket mer än millimetern. Ser mer slitet ut i verkligheten än på bilderna tycker jag..

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti