Dags för ny kruka! (Hjälp)

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Halloj!

Det är dags för ny kruka nu, den gamla är sönder och sprucken på vissa delar. Jag har 2 lök till mitt förfogande.

Någon som har några tips för bra hjälmar i prisklassen 2000 kronor? Tipsa om modeller. Det är nämligen så att jag ska åka bort nu till Tyskland och jag kan svänga förbi louis för en titt där också. Hoppas på en "värsting" hjälm på rea.

Självklart ska jag testa alla hjälmar ordentligt innan jag köper någon, det är ju jag som avgör ifall den passar mig bäst :)

Köpte nyss en KBC VR2 Gunslinger. Tjejen köpte en likadan men svart.

De beställdes från England och den svarta kostade ca 1800:- (3000 i sverige).

Borde väl vara ungefär samma priser i Tyskland. Hjälmen är mycket bra, lätt bra aerodynamik, kevlar osv. Kunde kanske va nåt?

GUNSLINGER

H4 skrev:
2272908 Halloj!

Det är dags för ny kruka nu, den gamla är sönder och sprucken på vissa delar. Jag har 2 lök till mitt förfogande.

Någon som har några tips för bra hjälmar i prisklassen 2000 kronor? Tipsa om modeller. Det är nämligen så att jag ska åka bort nu till Tyskland och jag kan svänga förbi louis för en titt där också. Hoppas på en "värsting" hjälm på rea.

Självklart ska jag testa alla hjälmar ordentligt innan jag köper någon, det är ju jag som avgör ifall den passar mig bäst :)
Skulle vara om du hitta en på rea, annars kostar det fr. 3,600 och uppåt i sverige.

kolla även denna tråd, http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=126147

Last edited:
marst060 skrev:
2272955 Köpte nyss en KBC VR2 Gunslinger. Tjejen köpte en likadan men svart.

De beställdes från England och den svarta kostade ca 1800:- (3000 i sverige).

Borde väl vara ungefär samma priser i Tyskland. Hjälmen är mycket bra, lätt bra aerodynamik, kevlar osv. Kunde kanske va nåt?

GUNSLINGER

Denna låter väldigt intressant. Ska ta mig en titt, tack.

Rasorblade skrev:
2273135 Bullfighter vid Lisebergs södra entre säljer KBC

Tack så mycket. Ska testa någon lämplig storlek och se hur den passar.

Någon som har fler förslag?

efter mycket provande hittade jag till slut en HJC hjälm som passade perfekt...kostade 3000 i butiken...beställde från fc-moto, där kostade den 1500... :tummenupp

Har tittat lite till och hittat en annan hjälm för bra pris nere i Tyskland.

Det är den här:

AGV GP PRO Rossi
http://www.blocket.se/vi/8711831.htm?ca=15_s

Hur är den här hjälmen? Är den tyst? Den är rätt så dyr. Tänkte investera lite mer pengar på en bra kruka då det är ganska viktigt.

H4 skrev:
2292108 Har tittat lite till och hittat en annan hjälm för bra pris nere i Tyskland.

Det är den här:

AGV GP PRO Rossi

Hur är den här hjälmen? Är den tyst? Den är rätt så dyr. Tänkte investera lite mer pengar på en bra kruka då det är ganska viktigt.

Jag å de flesta skulle inte köpa begagnat hjälm med tanke på att man inte vet vad den varit med om. För det andra om du nu har xl så kan du säkerligen hitta en kvalitetshjälm på rea då dessa "udda" strl ofta inte säljs ut, xxs-xl !

lycka till!

//Jonthe

Jonthe skrev:
2292124 Jag å de flesta skulle inte köpa begagnat hjälm med tanke på att man inte vet vad den varit med om. För det andra om du nu har xl så kan du säkerligen hitta en kvalitetshjälm på rea då dessa "udda" strl ofta inte säljs ut, xxs-xl !

lycka till!

//Jonthe

Är hjälmen i fint skick, helt utan repor/märken, så egentligen, varför inte? Inte särskilt troligt att den har varit med om någonting då. Fast jag håller nog ändå med dig, jag köper hellre en ny..

Jag ska inte köpa den begagnade. De finns nere i Tyskland för 369 Euro splitternya.

Typ halva priset jämfört med här. Är det en bra hjälm?

H4 skrev:
2292134 Jag ska inte köpa den begagnade. De finns nere i Tyskland för 369 Euro splitternya.

Typ halva priset jämfört med här. Är det en bra hjälm?

Ja tror att den är bra. Det viktigaste med en hjälm är att den sitter bra, sen matrial och att den inte studsar vid eventuella nedläggningar - då bryts nacken tre gånger till...

H4 skrev:
2292108 Har tittat lite till och hittat en annan hjälm för bra pris nere i Tyskland.

Det är den här:

AGV GP PRO Rossi

Jag är väldigt nöjd med min Gp-pro köpt från Tüskland för endast 2400:- inkl frakt. Den sitter väldigt bra på mitt huvud mest för att de har delat upp medium i två olika MS och ML, så passformen blev kanon. Tyst Nja, Shoei XR1000,Raid med "whisper kit" är nog tystare. Men det löser man med öronproppar samt att den är lättare har uttagbar och tvättbar inredning vilket Shoei inte har. Högfartsegenskaperna känns ok upp till sisådär en 180 i alla fall.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back