Dags för kvällskörning i Anderstorp 3/7!

Jag märkte inte av några tajta omkörningar själv men "felet" är ju att dom som kör riktigt långsamt i kurvorna dom brassar som helvete på rakorna och ofta får man försöka bromsa om dom eller köra om på innern yttern där plats finns. Jag hörde iofs att en R6a hade mer eller mindre gått ihop med en annan i en kurva och det är givetvis inte ok. I övrigt tycker jag det va riktigt roligt och ändå rätt hyffsat lagom med folk !
 
Vart blev bilderna av?

Sen tyckte jag vissa körde om väldigt tigh i vissa kurvor i gat-gruppen, helt i onödan egentligen då det ju finns många rakor att åka om på istället. Kanske hade varit bra med nån från arrangören som åkt runt på banan och tagit folk lite i örat om de såg farligt beteende.

annars så tack för en trevlig kväll

Ja hade vart kul att se bilder och filmklipp från dem som filmade! Länka gärna till sånt!
 
Jag märkte inte av några tajta omkörningar själv men "felet" är ju att dom som kör riktigt långsamt i kurvorna dom brassar som helvete på rakorna och ofta får man försöka bromsa om dom eller köra om på innern yttern där plats finns. Jag hörde iofs att en R6a hade mer eller mindre gått ihop med en annan i en kurva och det är givetvis inte ok. I övrigt tycker jag det va riktigt roligt och ändå rätt hyffsat lagom med folk !

- Ja man försöker så gott det går att 'brassa helvete' på rakorna också men det går väl sådär :näsblod ....man får precis som du säger ta till inbromsning och kurvor får att komma förbi 'tjockis hojarna' helt enkelt :)
 
- Ja man försöker så gott det går att 'brassa helvete' på rakorna också men det går väl sådär :näsblod ....man får precis som du säger ta till inbromsning och kurvor får att komma förbi 'tjockis hojarna' helt enkelt :)

Var inte du ganska nära att kroka ihop med nån i startkurvan ;) såg det på avstånd visserligen men såg bra nära ut iaf.
 
Var inte du ganska nära att kroka ihop med nån i startkurvan ;) såg det på avstånd visserligen men såg bra nära ut iaf.

- Tror faktiskt inte det....du måste nog sett fel tyvärr. Däremot rundade jag folk flera ggr med bra marginal där...sisådär aldrig närmare än 1.5 meter. Kom däremot nära en gång vid inbroms på gamla start och mål när en vingelpelle bytte spår mitt i broms och närmade sig...ja det kanske var en meter emellan då.

Om man varit 'nära att kroka ihop' så utgår jag från att chauffören ifråga kommer och pratar... Ingen gjorde...inte du heller...
 
hej

jo det gick ganska bra jag är blåslagen lite här och där .
4 brutna ben i vänster hand.
mc fick skador på kåpan, ljuddämparn, fotpinnen, generator kåpan och backspegel.
all personlig utrustning är förstörd , stället klipte de upp, hjälmen ä skrapad över allt hanskarna är kass och kängerna tror jag är kass.
men svedea tar rubbet.

jag håller på att ladda upp hela filmen från första passet på youtube utom när vi var i depån första gången , sen fram till jag krachar .
att jag gjorde det beror på att jag hade 2 i och trodde det var 3 så bakhjulet släppt .
jag opererade handen på värnamo lassaret i går kväll och är hemma nu .
man får säga att jag klarade mig ganska bra då jag körde mellan 100 och 120 när det gick åt helvete.
sköt om er så sess vi kanske i september

mvh polarvargen
 
hej

jo det gick ganska bra jag är blåslagen lite här och där .
4 brutna ben i vänster hand.
mc fick skador på kåpan, ljuddämparn, fotpinnen, generator kåpan och backspegel.
all personlig utrustning är förstörd , stället klipte de upp, hjälmen ä skrapad över allt hanskarna är kass och kängerna tror jag är kass.
men svedea tar rubbet.

jag håller på att ladda upp hela filmen från första passet på youtube utom när vi var i depån första gången , sen fram till jag krachar .
att jag gjorde det beror på att jag hade 2 i och trodde det var 3 så bakhjulet släppt .
jag opererade handen på värnamo lassaret i går kväll och är hemma nu .
man får säga att jag klarade mig ganska bra då jag körde mellan 100 och 120 när det gick åt helvete.
sköt om er så sess vi kanske i september

mvh polarvargen

Skönt att höra att allt gick relativt bra för dig och hojen! Man blev orolig när man stod och väntade i depån när det tog sån tid. Men hur kommer det sig att svedea täcker skadorna då det var en bankörning eller "glömde" du nämna det? :)
 
Jag märkte inte av några tajta omkörningar själv men "felet" är ju att dom som kör riktigt långsamt i kurvorna dom brassar som helvete på rakorna och ofta får man försöka bromsa om dom eller köra om på innern yttern där plats finns. Jag hörde iofs att en R6a hade mer eller mindre gått ihop med en annan i en kurva och det är givetvis inte ok. I övrigt tycker jag det va riktigt roligt och ändå rätt hyffsat lagom med folk !

Det var jag som blev påkörd innan vänstern innan start och målrakan och den omkörningen var definitivt inte ok sa också det till vederbörande
Men annars en riktigt rolig bandag det gick fort på rakan men släppte av tidigare så snabbare hojar kunde åka förbi är ju tyvärr en blåval man kör kurvorna ;)
 
Det var jag som blev påkörd innan vänstern innan start och målrakan och den omkörningen var definitivt inte ok sa också det till vederbörande
Men annars en riktigt rolig bandag det gick fort på rakan men släppte av tidigare så snabbare hojar kunde åka förbi är ju tyvärr en blåval man kör kurvorna ;)

Jag såg detta från första parkett och håller med dig helt samt att jag blev något förbannad först efter hans beteende. Kunde gått riktigt illa det där.

Denna gången gick det bra och vi hoppas killen taggar ner lite nästa gång.

Annars en grymt bra kvällskörning!
 
Nädå Svedea vet att jag körde på bana.
Jag är med i Pr-gruppen i SSEMSE och i våras talade jag med alla försäkringsbolag.
Bilsport och MC tar alla skador på bana oavsett vem arrangören är.
Svedea tar SMC, SSEMSE, BMW klubben och Fiver och det kommer att stå på deras hemsida vilka arrangörer som försäkringen gäller hos.
De andra då är det bara SMC om det ens gäller där tx säger if att om det är fri hastighet så gäller inte försäkringen.
Fast det beror nog på vem man talar med SMC säger att de hag skriftligt från alla och att man ska kontakta dem om det är problem.
mvh polarvargen
 
Last edited:
Apropå omkörningar så hade jag inga större problem med det varken på rakorna eller i kurvorna ,
det skulle i så fall vara att några kör över sin förmåga för att hänga med "gubben på KAWAN" sen bromsar dom som fan innan kurvan.
Det var 2 gången jag körde på anderstorp och innan krachen gick det skit bra att köra .
Jag hadde ställt om fjädringen för att mer passa bankörning än gata och de blev bra.
Krachen berodde ju på att jag gasade på förmycket i 2 ans växel, jag trodde det var 3 som var i, sen gick det fort och jag minns inte hur jag åkte av cycklen.
En av mina pojkar studerade filmen och skrev att jag landade på vänster hand och den bröt jag ju strålbenen i .
sen åkte hansken av .
så nu blir det KNOX hanskar .

Tack alla som brydde sig om hur det gick med mig jag tycker själv att de var skämmigt att ni fick vänta men de skulle ju ha mig på ett spinbord vilket inte var så konstigt med tanke på hur hjälmen ser ut .

View attachment 365200
View attachment 365201
View attachment 365202
 
Last edited:
Apropå omkörningar så hade jag inga större problem med det varken på rakorna eller i kurvorna ,
det skulle i så fall vara att några kör över sin förmåga för att hänga med "gubben på KAWAN" sen bromsar dom som fan innan kurvan.
Det var 2 gången jag körde på anderstorp och innan krachen gick det skit bra att köra .
Jag hadde ställt om fjädringen för att mer passa bankörning än gata och de blev bra.
Krachen berodde ju på att jag gasade på förmycket i 2 ans växel, jag trodde det var 3 som var i, sen gick det fort och jag minns inte hur jag åkte av cycklen.
En av mina pojkar studerade filmen och skrev att jag landade på vänster hand och den bröt jag ju strålbenen i .
sen åkte hansken av .
så nu blir det KNOX hanskar .

Tack alla som brydde sig om hur det gick med mig jag tycker själv att de var skämmigt att ni fick vänta men de skulle ju ha mig på ett spinbord vilket inte var så konstigt med tanke på hur hjälmen ser ut .

View attachment 365200
View attachment 365201
View attachment 365202

Det är ingen fara med väntan huvudsaken att det gick bra med dig ju var jag som höll ditt huvud och pratade med dig under tiden som vi la dig på skopbåren
 
Det är väl just sammanhållningen, att man hjälps åt som att få låna lite luft, en hylsnyckel eller att man bryr sig om nåt händer som gör det hela så roligt. Hade man känt sig ensam i ett litet hörn under den halvtimmen man inte kör hade det ju inte vart så kul. Jag stannade inte vid dig, det va redan såpass många där och jag ansåg att man mer hade vart i vägen än gjort nytta. Hoppas du kommer igen när du repat dig!!
 
Kan lägga upp nån film senare i helgen om nån vill se, filmade framåt på en gul/svart Gixxer 750.

Om man ska kommentera passen i övrigt tyckte jag personligen det skiljde lite för mkt på hastigheten mellan många förare... Verkar ju dock som några som var där nere har lite att lära sig, är ju jävligt onödigt att köra om så tajt så man krokar i på en bandag eller kvällskörning :O

Tur att det gick så pass bra med de som klotade iaf.
 
Nädå Svedea vet att jag körde på bana.
Jag är med i Pr-gruppen i SSEMSE och i våras talade jag med alla försäkringsbolag.
Bilsport och MC tar alla skador på bana oavsett vem arrangören är.
Svedea tar SMC, SSEMSE, BMW klubben och Fiver och det kommer att stå på deras hemsida vilka arrangörer som försäkringen gäller hos.
De andra då är det bara SMC om det ens gäller där tx säger if att om det är fri hastighet så gäller inte försäkringen.
Fast det beror nog på vem man talar med SMC säger att de hag skriftligt från alla och att man ska kontakta dem om det är problem.
mvh polarvargen

Kollade med IF och de som har sin Honda och BMW försäkring gäller helförsäkring på ALLA aktiviteter som är kopplade till märkesföretagen. Alltså bandagar med Fiver eller SMC what ever är IF på!
Kör så det ryker!!:rock
 
Det är ingen fara med väntan huvudsaken att det gick bra med dig ju var jag som höll ditt huvud och pratade med dig under tiden som vi la dig på skopbåren

ok det var du tog du av hjälmen med ? det var jobbigt med den när jag tappat luften .

du var deltids barand man eller . Tack ska du ha det var bra med en lungn kille som pratade med en.

var det någon som såg hur jag landade ? jag har en känsla av att jag måste ha fått mc på mig då jag först landade framför .
se bild
snart landar jag på handen och hjälmen.jpg
Det är rätt som någon skrev det blir en viss samanhållning bland oss som kör bana det är ju ofta samma folk man träffar på och lite nya
 
Det är väl just sammanhållningen, att man hjälps åt som att få låna lite luft, en hylsnyckel eller att man bryr sig om nåt händer som gör det hela så roligt. Hade man känt sig ensam i ett litet hörn under den halvtimmen man inte kör hade det ju inte vart så kul. Jag stannade inte vid dig, det va redan såpass många där och jag ansåg att man mer hade vart i vägen än gjort nytta. Hoppas du kommer igen när du repat dig!!

det gör jag, hadde det inte varit för gipset och att det gör ont lite över allt så skulle jag kört med SMC den 10 och SSEMSE 12 och 13 . nu blir det till att vara flaggis i stället
 
Säger som alla har sagt till mig - Någon gång måste vara den första och att du har hållit på sen du var 15 utan att gå omkull är ju rätt fantastiskt om man tänker på det! :yoparty:yoparty
 
Det är ingen fara med väntan huvudsaken att det gick bra med dig ju var jag som höll ditt huvud och pratade med dig under tiden som vi la dig på skopbåren

ok det var du tog du av hjälmen med ? det var jobbigt med den när jag tappat luften .

du var deltids barand man eller . Tack ska du ha det var bra med en lungn kille som pratade med en.

var det någon som såg hur jag landade ? jag har en känsla av att jag måste ha fått mc på mig då jag först landade framför .
se bild
View attachment 365229
Det är rätt som någon skrev det blir en viss samanhållning bland oss som kör bana det är ju ofta samma folk man träffar på och lite nya

Jag tog inte av dig hjälmen kom precis när det var gjort men brandman var rätt:tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top