Dags för inköp av "drömhojen" råd och tips.

ThePreToriaN

Medlem
Gick med
5 Jul 2010
Ort
Borås
Hoj
Suzuki S650S -02, Kawasaki Z1000SX -11
Z1000SX: Även jag kör en och hojen är en riktigt bra kombination av supersport och touring. Aggressivt utseende och fantastisk komfort. Helt oändligt antal modifieringsmöjligheter för att få den ännu grymmare. Jag tyckte även om nakna Z1000 men 19 liters tank och lång räckvidd på Z1000SX avgjorde mitt val. Som det känns nu så skulle jag först kunna byta om det kommer en bättre uppdaterad SX.
Idag ska jag montera mina Akrapovics :yoparty
 

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
kawa Z1000SX hade jag valt alla dar i veckan....varför
snygg som fan + att den har kåpa :tummenupp
 

roboseal

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Kawasaki Z1000SX -13
Skönt att höra era positiva kommentarer på Z1000SX, det är den som har legat mig varm om hjärtat hela tiden då jag kör kawa nu. Kul att modda och fippla med lite smådetaljer på den också som du säger ThePreToriaN och den lär väl låta riktigt nice när du får på akrapovicarna :tummenupp.

Har varit i kontakt med en MC-handlare redan ang inbyte av min er6:a men jag vill samtidigt ge många av de hojar som diskuterats en chans innan jag bestämmer mig.
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
BMW´n är lite för mycket tourer för mig tror jag och jag gillar inte blinkerssystemet med en på varje sida men det kanske inte alla modeller har?
Nej, nya BMW har vanligt blinkersreglage som stänger av sig med automatik om du glömmer stänga av dessa. Jag tycker du ska provköra en sådan innan du bestämmer dig. Tänk på att du är gammal och behöver färdas bekvämt. :D

 
Last edited:

roboseal

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Kawasaki Z1000SX -13
Ja helt ointressant är den ju inte, nu är jag dålig på franska och översättning av text till svenska var inte helt 100% "Kan exempelvis säljer kol i skon" vet jag inte vad det menas med ;). skämt åsido så hade det varit kul att prova, den verkar ju ha grym kraft och BMW andas ju kvalité.
 

Spiido

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2012
Ort
East Coast
Hoj
En jättesnabb
Superduke må se tung och farlig ut :yoparty Men den är faktiskt bland dem lättaste i klassen, dock så är en v-twin inte för alla, brutal motorbroms som kräver viss gas-disciplin och tungan rätt i mun när det är tajt :brynad

Kawa Z1000 är grymt nice med en mkt fin motor och ett mycket trevligt utseende! NI VET att UTSEENDET är number ONO! :kär
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Jag har haft en CB1000R, grymt fin hoj att köra, tycker den är snygg med! Z1000SX har jag aldrig testat men den ser fin ut och kåpan gör nog sitt.
Det jag kommit fram till efter några olika hojar är att jag vill ha en allsidig hoj med mycket motor! KTM 990smt, eller en BMW R1200GS är det som står på önskelistan.
Ska provköras i sommar!
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Tack, jag ska absolut kolla upp CB1000 och FZ1, jag önskar dock att det fanns lite mer hybrider mellan naket och kåpa dock märkte jag i sommras att just nu är det mest korta turer för nöjes skull därav lutar jag mer och mer åt naket.

Kom in i jkpg-forumet och åk med på någon körning. Vi har lite olika hojar så du kanske får några ideer.
 

roboseal

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Kawasaki Z1000SX -13
Kom in i jkpg-forumet och åk med på någon körning. Vi har lite olika hojar så du kanske får några ideer.

Jag har smyghängt där rätt mycket och var nära att haka på några körningar i somras men kände att jag ville lära känna mina egna gränser i början. I vår/sommar kommer det absolut bli ändring på det, jag har säker hejat på många av er på tranåsvägen t.ex :)
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Jag har smyghängt där rätt mycket och var nära att haka på några körningar i somras men kände att jag ville lära känna mina egna gränser i början. I vår/sommar kommer det absolut bli ändring på det, jag har säker hejat på många av er på tranåsvägen t.ex :)

Man kör efter eget huvud. Det är oftast med några som är grönare och det är alltid kul att ge lite tips för att få bort de värsta nybörjarfelen. Vi brukar skriva vilket tempo det blir och är någon som är schnabbare än alla andra så kommer korsningar att stanna och vänta in. Kommer aldrig glömma första gången.. Shit :3freak Men det går över fort med lite handledning.
 

99Micke99

Gubbe på 2 hjul
Gick med
20 Jul 2012
Ort
Uttran
Hoj
2012 Honda CB1000RA *såld, 2005 Yamaha R1, 2011 BMW S1000RR
Jag gjorde precis som du förra sommaren och fick en tidig 40-års kris. Vips stod jag där med ett MC kort i handen och var "tvungen" att köpa hoj. Mitt val landade på en CB1000RA, fruktansvärt kul hoj! Men som alltid...mycket vill ha mer. Nu står min CB och trängs med en nyinköpt R1 som väntar på att luftas så snart den här jävla snön försvunnit. Min poäng är att vad du än köper kommer du troligtvis vilja byta/ha en till oavsett vad du väljer :hihi

Lycka till!
 

MetalMachine

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2011
Ort
Habo
Hoj
Yamaha Fz1 N - 08 / Honda CRF 250 -11/ KTM 660-06
Jag kan varmt rekommendera en Yamaha FZ1 N om du är ute efter en Lättkörd och go maskin. Värt att testa lycka till med mc valet.
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Kör B-king nu .... och kommer troligen fortsätta med det (prova föralldel en sån om du får chansen)
Jag gillar den typen av hojjar skarpt och OM det skulle bytas någon gång (till samma typ , är liiite sugen på R å kåpor jag :näsblod )
990 Duke (men faller STORT på att den inte finns med ABS...men kan troligen bortse från det) (å nya Duken framkallar ståpläls...men kommer vara för dyr i början)
Speed Triplen
Brutale och sist men inte minst en K1300r ... mest för att jag kommer köra mer å mera "vardaxåka"
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top