Dags för en uppgradering inför sommaren!

PainInTheBrain

Radical Riders
Gick med
4 Feb 2010
Hoj
Gärna något annat som går över 150kmh
Har äntligen kommit fram till vad det blir för en hoj nästa sommar. Har tänk så det knakar och kommit fram till att det blir en Suzuki Gsxr 1000 05 och upp, det beror helt på skick och pris. Någon som har erfarenhet av dessa och kan ge lite tips och info, både på för och nackdelar. Vad kan va bra och kolla när man är och provkör hojen för just denna modell? finns det några speciella svagheter etc..

Last edited:
Fråga Zilversurfer eller Robz. Dom har använt sina flitigt både på och utanför banan:tummenupp
...och även utanför både bana och väg...:D
K har väl provkört sin i "Längst ut i åkern 2009" :D:yoparty

Kolla in modell specifika forumet - finns en del där.
Skall man köra mycket bana är nog 750n att föredra, mest gata och vill ha hår på bröstet, så är en 1000 oslagbar.
Enda felet på 1000 K7/K8 jag hört är sprucken bakram på ett fåtal bakom kutsen... nog mest när man stoppisat för mycket utan att släppa ned mjukt (man bör ju nypa till på slutet för att dämpa bakens nedslag).

K5/K6 har bättre rykte kring fjädringen, men tveksamt om någon som inte är top 50 i Sverige skulle märka skillnad. Min var ljusår bättre än Millen jag hade.

Dessutom är en 750 lite flikkigt....:glömdet
Dock vill jag framhålla att Ks ALLA hojar alltid är välhållna, så det är nog ett bra köp oavsett.:tummenupp

...och även utanför både bana och väg...:D
K har väl provkört sin i "Längst ut i åkern 2009" :D:yoparty

Kolla in modell specifika forumet - finns en del där.
Skall man köra mycket bana är nog 750n att föredra, mest gata och vill ha hår på bröstet, så är en 1000 oslagbar.
Enda felet på 1000 K7/K8 jag hört är sprucken bakram på ett fåtal bakom kutsen... nog mest när man stoppisat för mycket utan att släppa ned mjukt (man bör ju nypa till på slutet för att dämpa bakens nedslag).

K5/K6 har bättre rykte kring fjädringen, men tveksamt om någon som inte är top 50 i Sverige skulle märka skillnad. Min var ljusår bättre än Millen jag hade.

Dessutom är en 750 lite flikkigt....:glömdet
Dock vill jag framhålla att Ks ALLA hojar alltid är välhållna, så det är nog ett bra köp oavsett.:tummenupp

Tänkte köra gata för det mesta så det är kanske klokast att satsa på en 1000 isf. Ska kasta ett öga i forumet du tipsa om. Va tycker du personligen om den här hojen, du har ju en själv så du har säkert en hel del erfarenhet. Något som är extra känsligt i motor resp växellåda? om du jämför med någon annan hoj i samma klass vad är för och nackdelar på just gsxr,n?

Hur är priserna på gsxren nu? dom ligger runt 65000kr nu kommer priserna stiga mycket mer tror ni strax innan sommaren? finns inte så mycket att välja bland nu ju :( tänkte mig 70k max gärna lite kittad isf. Helt original är väll inte jätte kul precis.

Har hört en del att gsxr 05/06 ska ha svaga ramar och springa i främre delen. Ska man hoppa över gsxr och välja annat? någon som vet mer om detta?

Våga inte chansa på en k5a pga ramen så det fick bli en 03a på 1600 mil ist. Fy fan va härlig, har blivit några vändor i garaget:D ett riktigt toppen skick på köpet också :banana

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park