Dags för besiktning men vart?

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
hojlös
Ska för första gången besiktiga min hoj och tänkte kolla om någon här har bra eller dåliga erfarenheter, och om det är några stationer man bör undvika?

Eftersom du aldrig kan bestämma vem som kommer besiktiga din hoj är det inte så lätt att optimera besiktningen.
Detta är inget stort samtalsämnet så jag tror inte det spelar roll. Ta närmsta station med bästa lediga tiden.

Lycka till!

Eftersom du aldrig kan bestämma vem som kommer besiktiga din hoj är det inte så lätt att optimera besiktningen.
Detta är inget stort samtalsämnet så jag tror inte det spelar roll. Ta närmsta station med bästa lediga tiden.

Lycka till!

tänkte nästan det:) men bättre att höra efter före som man säger.
tack för snabbt svar

Har du något som inte går igenom på hojen eller vad spelar det för roll annars om den inte har något som inte är godkänt :va :arsele

har ju hört en del om att Sisjön kan vara lite griniga.. Jag har tagit in både bil och hoj i Partille och det har gått strålande. På förra hojen så strulade givetvis ljuset på plats (även om det funkat klockers innan) men det var inga konstigheter. Det var småfix så "hem o lös det bara", och fick papper med notering men behövde inte komma tillbaks.. :tummenupp

har ju hört en del om att Sisjön kan vara lite griniga.. Jag har tagit in både bil och hoj i Partille och det har gått strålande. På förra hojen så strulade givetvis ljuset på plats (även om det funkat klockers innan) men det var inga konstigheter. Det var småfix så "hem o lös det bara", och fick papper med notering men behövde inte komma tillbaks.. :tummenupp

Ja, jag besiktigade min R1 00 i Partille och de var skittrevliga. En av dem pratade roadracing med mig medans hans kollega kollade igenom hojen. Han som pratade med mig hade en bror som höll på med RR enl honom själv:) Jag har inget orginalblås på hojen och ingen DB-killer i heller. Den gick igenom utan ngn anmärkning:)

Var på Mölndals station i lördags och killen tittade bara på hojen utan att röra den. Tyckte dock att kedjan såg lite för slapp ut.... Tog totalt typ 5 minuter inklusive betalning :)
Det var förresten en Hornet 900 från 02 med Leo Vince.

Last edited:
Jag lyckades besiktiga min hoj med helt öppet blås i Sisjön förra sommaren efter att snuten stannat mig för att jag (omedvetet) kört ifrån en civilbil. Som tur var lyckades dom inte göra en riktig mätning på mig eftersom jag försvann. Men inne i Allén stod en mc-snut och väntade på mig och då fick jag istället böter för att jag inte hade skylt (jag gillar inte att hojtjyvarna vet var mitt hus bor) och dessutom skickade han mig på ombesikting på grund av det öppna Termignonisystemet. Böterna tog Ducceklubbens skyltfond och på besiktningen i Sisjön sa besiktningsmannen "vi hoppar att mäta ljudet eftersom den inte kommer att gå igenom". Därför rekommenderar jag glatt stationen i Sisjön, förhoppningsvis är det stationskultur där och inte en enskild besiktningsmans goda omdöme som gjorde det.

Jag lyckades besiktiga min hoj med helt öppet blås i Sisjön förra sommaren efter att snuten stannat mig för att jag (omedvetet) kört ifrån en civilbil. Som tur var lyckades dom inte göra en riktig mätning på mig eftersom jag försvann. Men inne i Allén stod en mc-snut och väntade på mig och då fick jag istället böter för att jag inte hade skylt (jag gillar inte att hojtjyvarna vet var mitt hus bor) och dessutom skickade han mig på ombesikting på grund av det öppna Termignonisystemet. Böterna tog Ducceklubbens skyltfond och på besiktningen i Sisjön sa besiktningsmannen "vi hoppar att mäta ljudet eftersom den inte kommer att gå igenom". Därför rekommenderar jag glatt stationen i Sisjön, förhoppningsvis är det stationskultur där och inte en enskild besiktningsmans goda omdöme som gjorde det.

skyltfond?:confused:

Har också bra erfarenheter av Partille.

Aröd var kinkiga senast när jag besiktade bilen, dit åker jag nog inte igen.

Besiktade en polares CBR900 i Tagene för några år sedan, där dividerade gubbarna i tjugo minuter och tyckte att skivan (ISR) var trasig för att den glappade så mycket i nitningen. :rolleyes: Tillslut lyckades jag och en annan kille som besiktade sin hoj övertyga besiktningsmännen att det ska vara så och att ISR i synnerhet skallrar en del. Det åker jag nog inte igen.

Har också bra erfarenheter av Partille.

Aröd var kinkiga senast när jag besiktade bilen, dit åker jag nog inte igen.

Besiktade en polares CBR900 i Tagene för några år sedan, där dividerade gubbarna i tjugo minuter och tyckte att skivan (ISR) var trasig för att den glappade så mycket i nitningen. :rolleyes: Tillslut lyckades jag och en annan kille som besiktade sin hoj övertyga besiktningsmännen att det ska vara så och att ISR i synnerhet skallrar en del. Det åker jag nog inte igen.

Iofs blev vår fina dådsch underkänd i Partille. Rötna bromskivor och självlänsande växellåda är ju petitesser :gnissla

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT