Dags för återfall, vad har hänt på marknaden?

Fyller 26 i sommar. Så billig försäkring för mig är <5000 hel/hel.

Jag ska som sagt dra till Bike i trollhättan imorgon och diskutera mina "behov" så får vi se vad man kommer fram till :)

Btw... Vem f-n har snott mina stövlar?! Jag hittar all min utrustning utom stövlarna....:4skrika

Jag har ett extra par som definitivt inte är mina, har du stl 37?

:D

Jajamen! Du vet vad man säger, små fötter............... :brynad

Haha, lämnas det öppet mål så tar man väll chansen ;)

NOTERA: Detta är vad jag personligen tycker det är fortfarande bra hojjar
Er-6 har jag kört en hel del, och trots att jag gillar kawasaki tyckte jag att det kändes lite spansk moped över det hela. Absolut inte dålig, men tråkig och saknar det där lilla extra. Man växer ur den rätt så snabbt. F800R har jag också spenderat många mil på, och jag tycker den var som er-6 fast med mycket bättre kvalitetskänsla. Fortfarande en bra hoj, men också lite tråkig. Z1000 var en bra hoj tycker jag, fastnade mycket för motorn och hur den gick.

Just nu så söker jag ett järnspett med lite sportig karaktär som klarar en längre tur när vädret behagar, och har intresserat mig riktigt mycket för VFR 800. Jag har aldrig kört någon, men v-motorn sägs ju göra att den känns pigg trots sina 800cc. Försäkring på denna är riktigt bra bara den har något år på nacken, och folk säger att servicen blir sällan eller aldrig mer än det sjävklara.

För mig så är omkostnaderna riktigt viktiga då jag aldrig har bara en hoj :gnissla

Nu brukar man ju snarare säga att stora fötter hör ihop med stor "gentleman sausage" :P Så det var väl mest tänkt som ett småroligt ironiskt inlägg :)

Det kanske helt enkelt är så att man får offra lite i kvalitetskänsla om man ger sig på en ER-6. Fast vem vet, de kanske har fixat till den nya?

F800R kanske är lite för dyr då? Det skiljer ju trots allt 22 000 i nypris. Det känns ju nästan som att nya duken ger mer hoj för pengarna (om man inte räknar kilopris) än en ER-6. Men smaken är som baken så jag får väl helt enkelt provköra och se vad som händer. :)

Omkostnaderna är rätt viktiga för mig också då jag vill ha pengar över till annat som t ex hussparande också :)

Nu har jag iaf lyckats rota fram mina stövlar. Så nu har jag allt som behövs för att kunna provköra :)

Nu har jag varit och provkört en FZ8N med öhlins bakdämpare. En riktigt trevlig upplevelse med ett riktigt trevligt chassi och helt ok motor. Hyfsad botten och när man vred på kändes det som vtec när nålen hamnade på 7000rpm. Den var dessutom snygg som satan i den blåa färgen. Men den kändes mer sport än touring. Tyvärr hade de ingen f800r inne för provkörning men de skulle snart få in en :) ER-6 räckte att provsitta. Besvinkeln är ok för bana men inte för touring.

Provsatt dessutom en 990 smt. Tyvärr var den på tok för hög för min smak.

Då har man varit ute och provkört en F800R. En cykel som verkligen tilltalade mig!

FZ8N hade lite för hetsig karaktär. F800R gick riktigt bra om man ville. Men ville man inte ge järnet utan bara glida var den from som ett lamm och man kunde njuta av friheten :) Lutar åt Tjöp ;)

Klämde lite på en sådan när jag var inne på Bike. Inte jättefula direkt! :)

Klämde lite på en sådan när jag var inne på Bike. Inte jättefula direkt! :)

Det där tolkar jag som att vi inom en överskådlig framtid kommer få se följande:

Rockoholic

Hoj:BMW S1000RR, BMW F800R -SÅLD!-, Specialized Rockhopper 29er 2011, Bianchi Via Nirone 7 105 2011

Grattis till köpet! :banana

Nja, sporthoj är ett avslutat kapitel. Men möjligtvis att det blir en R1200GS i framtiden :)

Ok, så det blev en F800R till slut.

Jag är också lite i tankarna för byte. Söker upprätt hoj med "go" och stark motor. Fastnade lite för FZ8:an men har inte kört någon. Såg att du hade provat. Var det något "vrid" att prata om?

Visst fanns det vrid, men inte i närheten av f800. Sen gilla jag inte ketchupen vid 6-7krpm. Dessutom var den lite för mycket sport i min smak. Men det är ju en smaksak. Nu vet jag inte var du bor. Men Bike i Trollhättan har 2st nya -11 med öhlins för 85kkr :) bara provköra :)

Visst fanns det vrid, men inte i närheten av f800. Sen gilla jag inte ketchupen vid 6-7krpm. Dessutom var den lite för mycket sport i min smak. Men det är ju en smaksak. Nu vet jag inte var du bor. Men Bike i Trollhättan har 2st nya -11 med öhlins för 85kkr :) bara provköra :)

Det är det jag är lite rädd för. Men som du säger, bara att prova. Kanske skulle prova f800:an också?

Om du vill ha "go" motor och upprätt körställning är F800R en dröm. FZ8 är lite mer avkåpad R6 i stuket. Man behöver fortfarande varva lite för att det ska hända något plus att den hetsar föraren lite för mycket. F800 var mycket lugnare i sättet. Ville man inte "gasa helvet" var den from som ett lamm. Men ville man ge på fanns det gott om kraft! Vridet är outstanding och kurvan är riktigt trevlig, inga dippar och ingen ketchup. Men detta är som sagt bara min personliga åsikt. Det bästa är att provköra och känna själv.

Vill inte på något sätt säga att FZ8 är en dålig hoj, för det är den absolut inte! Däremot passar den inte mina behov :)

Dock kanske du inte bara ska gå på vad jag säger då dessa två är de enda jag har kört på 4 år :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti