håkan
Brumm brumm
nu är det inte många klubbar som Äger banlicensen. kan bara tänka mig linköping för att dom äger banan.
resten av föreningarna hyr in sig på banan precis som bandags arrangören gör.
varför kan inte banlicensen endast gälla när en SVEMO ansluten klubb har arrangemang på banan?
fungerar träningarna som är idag dåligt eftersom saker måste "förbättras"?
såhär mycket irritation på roadracing redan, och det är bara januari! hur fan ska det se ut när säsongen börjar? det kommer ju inte finnas nån lust/energi alls till att ens försöka göra bra tävlingar.
man får helt enkelt sluta med träningar och ha enbart tävlingar istället!
@Sandstream, du som mailar med Lodnert varannan timme, kan inte du ta reda på vad denna TL ska vara?
1: Kan TL vara med o köra själv?
2: Kan TL sitta på fiket o dricka kaffe? (alternativt finnas tillgänglig på telefon om/när det händer nåt)
3: Kan TL delegera ansvaret till depåvärd/träningsansvarig?
4: eller MÅSTE TL vara den som aktivt står vid bankanten?
Gäller punkt 4:a så blir det riktigt intressant...
//håkan
nix. det är ring knutstorp ab som äger banlicensen.
samma med karlskoga. Karlskoga Motorstadion har banlicensen.
det är samma med alla andra banor. det är ägarna som har banlicensen, inte klubbarna. förutom LMS då.
Gör gärna skillnad på Linköpings Motorstadio och Linköpings Motor Sällskap...
har inte tänkt på det själv när jag läst banlicensen vem som står på vad, eftersom de flesta blandar ihop det...
kan tänka mig att det är egentligen är samma på LMS, Linköpings Motorstadio (inte Linköpings Motor Sällskap) har banlicensen, ska kolla det när jag är i närheten av banlicensen nästa gång
Last edited: