Dags att skrota skiten?

Lägg ner knugen?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Tycker han kan få ha kvar sin fattning i sig då det är väldigt bra reklam för sverige: MEN det måste ju va hejd på mängden pengar vi skyfflar åt han! några miljoner om året kan han få som lön MAX och skötseln av slotten ska förläggas till staten

Cervantes skrev:
Tycker han kan få ha kvar sin fattning i sig då det är väldigt bra reklam för sverige: MEN det måste ju va hejd på mängden pengar vi skyfflar åt han! några miljoner om året kan han få som lön MAX och skötseln av slotten ska förläggas till staten

vare sig Hovet eller staten har hand om skötseln så är det väl från samma spargris det kommer ifrån? bara att som det är nu offentliggörs det mer.

tror ni föresten verkligen att kungen får dessa miljoner i egen personlig ficka eller?
se han som en produkt/företag (reklampelare) - precis som Travis Pastrana, Madonna osv...

Hovstatens ökade utgifter tycks vara en piss i Mississippi jämfört med hur utgifterna skenar iväg i regeringskansliet. Där borde det kunna sparas in en del, som kungen kan ha bättre nytta av. :)

OM det är en fis i havet så spendera pengarna. Tycker inte punkterna är allt för oresonliga. Vi måste ta vara på våra historiska ställen och skydda det.

Vaddå, det är ju hans kåkar, då får han väl se till att hålla de i skick? Är det för dyrt kan han ju sälja några? Vet inte hur många slott som ägs av kungahuset..... för att inte tala om alla andra fastigheter och allt land. tycker att han borde rätta munnen efter matsäcken precis som alla vi andra. Jag skulle gärna betala några hundra lappar mer i skatt om jag fick nyttjanderätten till nåt litet slott under några sommarmånader.

(Själv bor jag inte i något slott, för jag har inte råd.)

Starstriker skrev:
App app!

För övrigt faller inte prinsessorna mig i smaken överhuvudtaget. Har min egen. Hon är gratis och dessutom ljusår bättre på alla sätt.
GRATIS TJEJ??? Du vet väl om att det är fult att ljuga! Har aldrig funnits gratis tjejer och kommer aldrig finnas!!!

Jag ser hellre mina skattepengar användas till Kungens "verksamhet", än våra korrupta politikers brysselresor, garantilöner, mygel & skattefiffel.

Skulle tro att bara politikernas garantilöner som dom har livet ut ensamt överskrider Kungahusets budget.
Och då sitter dom ändå med i massa styrelser och liknande, både som aktiva politiker, och efter dom dragit sig tillbaka.
(Så man kan ju också ifrågasätta hur fokuserade dom är på sina arbetsuppgifter som vi betalar dom för.)

Så det finns viktigare saker att skrota i min mening.

Last edited:
Starstriker skrev:
Vaddå, det är ju hans kåkar, då får han väl se till att hålla de i skick? Är det för dyrt kan han ju sälja några? Vet inte hur många slott som ägs av kungahuset..... för att inte tala om alla andra fastigheter och allt land. tycker att han borde rätta munnen efter matsäcken precis som alla vi andra. Jag skulle gärna betala några hundra lappar mer i skatt om jag fick nyttjanderätten till nåt litet slott under några sommarmånader.

(Själv bor jag inte i något slott, för jag har inte råd.)

Grejen är ju att han får 50? millar om året för att hålla ordning på slotten och tjänstefolk mm mm. Skulle va bättre om nån statlig myndighet helt tog på sig att hålla kåkarna i skick som kungen inte äger själv btw så man vet att det går åt så mycket pengar som är aktuellt. sen borde hans abanage ses över ordentligt 50 till om året i hans ficka som han inte ens måste redovisa :skrämd

henrikkrueger skrev:
Ser gärna att en del av mina skattepengar går till HMK. Hellre till honom än till någon "stackare" som är fucked for life ute i en förort någonstans och suger ut bidrag!
Skillnaden är väl att du ändå måste betala för stackaren trots att du även betalar till kungen. Sen får hellre "stackaren" mina pengar än kungen. Till och med vi "kapitalistsvin" måste väl ändå förstå att det är bättre att hjälpa nån som behöver hjälp än att ge pengar till någon som redan har hur mycket pengar som helst?

Last edited:
honkiie skrev:
Skillnaden är väl att du ändå måste betala för stackaren trots att du även betalar till kungen. Sen får hellre "stackaren" mina pengar än kungen. Till och med vi "kapitalistsvin" måste väl ändå förstå att det är bättre att hjälpa nån som behöver hjälp än att ge pengar till någon som redan har hur mycket pengar som helst?

Varför skall jag betala bidrag till någon som är sjukskriven och sen svartarbetar? Varför skall jag betala bidrag till någon som "drygar ut" sin inkomst med diverse brott? Varför skall jag betala bidrag till människor som helt enkelt inte "känner för att jobba" och går hemma och stämplar?
Det finns GOTT om jobb i Sverige! Men flertalet är för bortskämmda och vill inte ta vilket jobb som helst.
Visst är jag tvungen att betala till både HMK och diverse slappa/kriminella/orkeslösa människor, men om jag hade fått välja vart mina skattepengar skall gå så ger jag hellre till HMK än samhällsförstörande individer!

Hur många som helst kommer hata mig nu, men bring it on för f-n...

henrikkrueger skrev:
Ser gärna att en del av mina skattepengar går till HMK. Hellre till honom än till någon "stackare" som är fucked for life ute i en förort någonstans och suger ut bidrag!

Socialfall som socialfall....

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...