Dags att skaffa banankartonger?

Det ska bli kul att se hur de ska lyckas med att kasta ut dem. Enligt min vetskap så är det MYCKET svårt att kunna bevisa en sådan sak som att man betalar svart för en lägenhet och när man väl har bevisat detta (tar säkerligen MINST 6 månader med tanke på hur det ser ut i dagsläget gällande utredningar) så är det inte det lättaste att kasta ut den som hyr utan det är betydligt lättare att straffa den som hyr ut.
Och anledningen tycker jag är bäst; "jakten på svartuthyrarna förväntas frigöra ett hundratal hyresrätter i Stockholm"
Det kan de ju bara drömma om, det kommer inte inträffa. Men visst, hoppet är det sista som överger den dumma människan.

Men som sagt, det vore skoj att se vad folk tycker och tänker. Jag kan tänka mig att det är en del sura miner gällande svartkontrakt hos dem som inte lyckas få dem.

Det ska bli kul att se hur de ska lyckas med att kasta ut dem. ...

Bevisa är inte svårt, det svåra är att hitta dem. När man väl har gjort det är det inte svårare än att fråga den boende vem han är. Man måste helt enkelt ha ett tillstånd från sin fastighetsägare innan man hyr ut i andra hand.

Har man inte det tillståndet så kan (förstahandskontraktet) ryka ganska lätt.

Bevisa är inte svårt, det svåra är att hitta dem. När man väl har gjort det är det inte svårare än att fråga den boende vem han är. Man måste helt enkelt ha ett tillstånd från sin fastighetsägare innan man hyr ut i andra hand.

Har man inte det tillståndet så kan (förstahandskontraktet) ryka ganska lätt.

Som sagt, den erfanhet jag har är att det är lättare sagt än gjort. I mitt förra jobb träffade jag hyresvärdar dagligen och det är inte alltid en lätt marknad sett från deras synpunkt.

Som sagt, den erfanhet jag har är att det är lättare sagt än gjort. I mitt förra jobb träffade jag hyresvärdar dagligen och det är inte alltid en lätt marknad sett från deras synpunkt.

För att förtydliga; Rent tekniskt är det alltså lättare att slänga ut förstahandshyresgästen i ett fall som detta, än om exemelvis hyran inte skulle bli betald.

För att förtydliga; Rent tekniskt är det alltså lättare att slänga ut förstahandshyresgästen i ett fall som detta, än om exemelvis hyran inte skulle bli betald.

Ok, då är jag med. Ja, det låter inte helt orimligt.
Dock så finns det skräckexempel som inom allt annat. Övergivna hus tex som inte får stängas ner hur som helst utan vidare hänsyn till de som har tagit över det, husvagnar som står på annan mark men utgör ett hem mm. Det är en jävligt knivig situation för hyresvärdar/markägare emellanåt medans hyresgästerna allt som oftast går hyffsat fria.
Och som sagt, det kräver en del arbete för att kunna fälla någon för detta och det är inte gjort i en handvändning direkt. Frågan är också hur ekonomiskt det är.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg