Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Säljaren - stolt över att vara kriminell
Det har inte skrivits så mycket om säljaren hittils. Lite fakta om denne person:
- I brev till oss berättar hon bland att "Jag är kriminell och stolt över detta. Jag trivs mycket bra i fängelsemiljön, jag satt ju många gånger - inte bara i Sverige".
Hon skriver vidare "Jag bryr mig inte om att hamna hos kronofogden - må det vara skulder i 5 000 kronorsklassen eller 50 000 000 kronorsklassen. Jag, i likhet med andra kriminella har aldrig haft ett arbete och tänker inte skaffa mig ett".
- Hon är kvinnna, förr i Ukraina.
- 32 år
- Flyttade till Sverige för ca 10 år sedan, gifte sig med en svensk man och har svenskt meborgarskap
- Har två barn med två olika män. Genom egenmäktighet med barn där hon reste iväg med barnen flera månader utan att meddela fäderna om var hon eller barnen var så förlorade hon efter sedvanlig rättsprocess helt vårdnaden om bägge barnen samt fick ett längre fängelsestraff
- I fängelset hotade hon två vakter med ett knivliknande föremål, försökte rymma och fick då ett förlängt straff på den hårdaste kvinnoanstallten
- Hennes pojkvän, som även han sitter i fängelse, är en av sveriges största ekonomiska brottslingar. Han ligger bakom en mängd bedrägerier och säljaren berättar stolt att det är tack vare dessa brott som hon nu lever gott.
- Lägenheten köpte hon med förfalskade inkomsthandlingar som en "älskare" ordnade. Enligt dessa papper arbetade hon som bolagsjurist med en lön på 80 000 i månaden. I själva verket var hon arbetslös utan inkomst.
- Av en slump ringde banken upp henne på jobbet efter en tid för att ställa en fråga. Växeln på bolaget informerade banken om att hon inte arbetade där vilket ledde till att banken polisanmälde henne och sade upp lånen. Hennes älskare fick som en följd av detta sparken från sitt jobb där han arbetat 18 år.
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|