Dags att presentera sig

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Tjenixen Dafe här! Nu har jag uppnåt den trevliga åldern att man har råd att försäkra en båge så dags för kort. Bor i Kungsängen norr om sthlm och har precis börjat på körskola. Men idag lyckades jag fixa en teori tid till fredag så då är jag en bit på väg. Ska förhoppningsvis inte vara något problem om dataproven stämmer. Men sen skall man ju lära sig köra också! Känner mig som en livsfara när jag tittar ner i backen! Hoppas nu bara att man inte får vänta till mitt i sommaren.

Tänkte köpa en Yamaha fz6-s, snygg och billig försäkring är det något att ha?
Tar gärna emot tips på 600 cc

Hej och välkommen ! Som inbiten Triumph fan kanske SpeedFour vore nåt. Har inte testat någon själv men det finns säkert fler här som har det. Snygg är den i alla fall.

Annars är nog alla hyfsat nya 600 (möjligen inte RR) bra första hojar. Köp den du vill ha inte den som andra tycker. Och det går ju alltid att byta.

Last edited:
Hej hej:hej En Fazer 600 är en utmärkt hoj att börja med, men beror på vad du ska ha den till?

Andra alternativ är Honda CB600FS, CBF600SA (tröttare än Hornet) Suzuki GSF600S, osv. Eller kanske kika på en liknande 750? Kawasaki ZR7-S, tröttare än det mesta men snuskigt billig att äga, eller den nyare och vassare Z7-S? Finns egentligen mängder med hojar att välja bland, om man är ute efter den typen av förstahoj.

För övrigt ett mycket vettigt val av typ av förstahoj :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...