Dags att hetsa och spekulera i NEC/REC på Mantorp

Vi läste oss till innan serien att i och med att man anmält sig till serien så var man automatiskt anmäld till alla tävlingar. OM man inte avanmälde sig, tror det var 14 dagar, innan varje race så var det bara att glatt betala anmälnings-avgiften iaf. Därmed så borde väl arrangören ha en bra bild av hur mkt pengar som kommer in?.. Ev efteranmälningar är väl bara ett välkommet tillskott då eller? Är min första säsong inom rr, o är grymt nöjd med dom två första arrangemangen. Men i söndags var det ju en aning snurrigt...

Skönt att höra att Owe klarade en dubbel i pik med livet i behåll... Någon som vet hur det gick med han som klotade i högern innan depån? Såg inte pigg ut...

Menar du Team Green #2 Kawa-föraren? Han klagade på höftsmärtor. Annars verkade han förhållandevis klar i skallen. Jag gick fram till honom samtidigt som en annan fotograf tog tag i gulflaggan. Då det inte fanns någon funktionär på den posteringen..
 
Så hade det varit uppskattat om någon form av matservering är tillgänglig under kommande finalhelg.[/QUOTE]

det ska jag försöka fixa... :tummenupp
 
Menar du Team Green #2 Kawa-föraren? Han klagade på höftsmärtor. Annars verkade han förhållandevis klar i skallen. Jag gick fram till honom samtidigt som en annan fotograf tog tag i gulflaggan. Då det inte fanns någon funktionär på den posteringen..

Exakt. Hoppas han klarade sig efter omständigheterna väl... Skönt att det finns åskådare som tar tag i situationerna när funkisarna inte räcker till.
 
är slutsatsen av 12 sidor tråd då:
ja hans har ett företag och då behöver man inte vissa sin bokföring,det har nog alla förståelse för ,men som företag borde det finnas någon "mall" att följa.
ex förarna vill ha:
matservering
gallersläp
2 ambulanser
en bättre hemsida.
mylaps
el
flaggkunskap på posteringarna
en fungerande sjukstuga som ambulansen transporterar folk till om ej skadan är i ett läge då den måste till sjukhus akut.mc killar är tåliga och kan vänta 30 minuter med ett brutet finger på att en annan ambulans hämtar en för vidare avfärd.
bemanad bes.efter vurpa,kanske samma follk som kontrollerar tankningen för att spara personal?
missade jag nått?
 
är slutsatsen av 12 sidor tråd då:
ja hans har ett företag och då behöver man inte vissa sin bokföring,det har nog alla förståelse för ,men som företag borde det finnas någon "mall" att följa.
ex förarna vill ha:
matservering
gallersläp Finns
2 ambulanserSka ordnas
en bättre hemsida.Jobbas kontinuerligt med
mylapsFinns redan
el
flaggkunskap på posteringarna
en fungerande sjukstuga som ambulansen transporterar folk till om ej skadan är i ett läge då den måste till sjukhus akut.mc killar är tåliga och kan vänta 30 minuter med ett brutet finger på att en annan ambulans hämtar en för vidare avfärd.
bemanad bes.efter vurpa,kanske samma follk som kontrollerar tankningen för att spara personal? Finns redan, fråga efter besiktning redan när hojen kommer in på släp så går det smidigt, då besiktigar dom medan du reparerar
missade jag nått?

:tummenupp
 
Nåja:
Nr:18 skrev:
är slutsatsen av 12 sidor tråd då:
ja hans har ett företag och då behöver man inte vissa sin bokföring,det har nog alla förståelse för ,men som företag borde det finnas någon "mall" att följa.
ex förarna vill ha:
matservering
gallersläp Finns
2 ambulanserSka ordnas
en bättre hemsida.Jobbas kontinuerligt med Har varit katastrof i åratal
mylapsFinns redan Det tar en evig tid innan resultaten kommer upp och de är svåra att hitta
el
flaggkunskap på posteringarna
en fungerande sjukstuga som ambulansen transporterar folk till om ej skadan är i ett läge då den måste till sjukhus akut.mc killar är tåliga och kan vänta 30 minuter med ett brutet finger på att en annan ambulans hämtar en för vidare avfärd.
bemanad bes.efter vurpa,kanske samma follk som kontrollerar tankningen för att spara personal? Finns redan, fråga efter besiktning redan när hojen kommer in på släp så går det smidigt, då besiktigar dom medan du reparerar
missade jag nått?
 
Hörde ryktas om något team som skulle ha kört på MAXXIS-däck i helgen, är det isåfall någon som vet vilket?
 
Hörde ryktas om något team som skulle ha kört på MAXXIS-däck i helgen, är det isåfall någon som vet vilket?

Ko72 diesel-gänget gjorde det i rec på kvalet, de kom in efter några varv och bytte. De var inte särskilt nöjda, det sladdade tydligen hej vilt.
 
Ko72 diesel-gänget gjorde det i rec på kvalet, de kom in efter några varv och bytte. De var inte särskilt nöjda, det sladdade tydligen hej vilt.

Jupp, vi körde kvalet(innan SC :)) på en uppsättning Maxxis Presa Sport. En spännande upplevelse:yoparty Tror Kent körde en 1.30a iaf innan det rykte av. Hade säkert gått att pressa lite till men inte utan risk för liv o lem.
 
Jupp, vi körde kvalet(innan SC :)) på en uppsättning Maxxis Presa Sport. En spännande upplevelse:yoparty Tror Kent körde en 1.30a iaf innan det rykte av. Hade säkert gått att pressa lite till men inte utan risk för liv o lem.

Häfftigt att köra på ett gatdäck. Var 1:30.003 som var eran bästa kvaltid satt med MAXXISdäcket?
 
Ko72 diesel-gänget gjorde det i rec på kvalet, de kom in efter några varv och bytte. De var inte särskilt nöjda, det sladdade tydligen hej vilt.

Japp det gjorde vi o det var en spännande upplevelse. jag gick ut lite försiktigt i början men det gick rakt fram i kurvorna vänta tills jag fick upp lite värme i däcken (trots däckvärmare innan)körde i en kvart men ingen skillnad bara gled i kurvorna(längsta svartspåret från framhjulet in i start o mål rakan) kom ner till 1.30tid o 17onde start pos,till skillnad på 1.24 på ett annat däcksmärke,jonte gick ut körde han med men kom in o bara skaka på huvet,dags o byta däck sen var det dags o ut glida efter saftycar:yoparty
 
De kanske inte tål att bli så varma som med däckvärmare?! Fick ju ändå bra betyg i Motorrad, och bra varvtider (57:or) på Kinnekulle.
Ko72 diesel-gänget gjorde det i rec på kvalet, de kom in efter några varv och bytte. De var inte särskilt nöjda, det sladdade tydligen hej vilt.
 
Vad körde dom för tider med vanliga racedäck?

De körde 58or på Kinnekulle enligt highsider. Med slicks borde de nog sänkt sig åtminstone ett par sekunder. Jag körde 58or på Kinnekulle på min helt standard R6a med Rennsport år 2001 och det var innan jag börjat tävla. Således tror jag att 58or på kinnekulle är rätt jämförbart med 1.30 på mantorp. Tilläggas ska göras att vi inte hade en aning om vilket däcktryck vi skulle ha i Maxxisarna så vi körde typ 2.2bar fram o 2bar bak.
 
De körde 58or på Kinnekulle enligt highsider. Med slicks borde de nog sänkt sig åtminstone ett par sekunder. Jag körde 58or på Kinnekulle på min helt standard R6a med Rennsport år 2001 och det var innan jag börjat tävla. Således tror jag att 58or på kinnekulle är rätt jämförbart med 1.30 på mantorp. Tilläggas ska göras att vi inte hade en aning om vilket däcktryck vi skulle ha i Maxxisarna så vi körde typ 2.2bar fram o 2bar bak.

Vad synd att jag har tre set i garaget då :gnissla iofs avsedda för gatåka :)
 
De körde 58or på Kinnekulle enligt highsider. Med slicks borde de nog sänkt sig åtminstone ett par sekunder. Jag körde 58or på Kinnekulle på min helt standard R6a med Rennsport år 2001 och det var innan jag börjat tävla. Således tror jag att 58or på kinnekulle är rätt jämförbart med 1.30 på mantorp. Tilläggas ska göras att vi inte hade en aning om vilket däcktryck vi skulle ha i Maxxisarna så vi körde typ 2.2bar fram o 2bar bak.

Hmm ,,, försökte en hel dag att åka under minuten på kinnekulle å tyckte jag tog i som fan men knappt lyckades å andra sidan åker jag ledigt 1.27 på mantorp utan att ta i så ,,, i min mening 58 på kinnekulle = 1.24 kanske på mantorp, går inte jämföra men jag tycker det var much lättare å åka dessa tider på mantorp än 58 på kinnekulle :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top