Dags att hetsa och spekulera i NEC på Mantorp

Ni har missat ett team som med en jävla massa strul ändå blev fyra på Falken... Denna gången blir det på en 1000 o med en joker eftersom jag inte är hemma!

och jag vet var du är:D
 
Vi kanske slipper regn trots allt! :banana
 

Bifogat

  • Mantorp 070706.JPG
    Mantorp 070706.JPG
    24.5 KB · Visningar: 50
Om det inte räcker för att spöa Johnny i BOTT så räcker det inte för att spöa Jimmy!

Jimmy var inte där. Men Filip B, Cällis, Crazy mike, m.fl, jag tippade fredde i ledning efter första timmen i regn, nu vart de "bara" 2'a efter första passet, men var uppe i ledning ett par ggr också :D
Fredde rockar, helt standard R1'a och näst bästa tid på banan efter a.lund :yoparty
Synd bara att resten av teamet inte riktigt höll den klassen, men slutade rätt bra iaf :)
 
Jimmy var inte där. Men Filip B, Cällis, Crazy mike, m.fl, jag tippade fredde i ledning efter första timmen i regn, nu vart de "bara" 2'a efter första passet, men var uppe i ledning ett par ggr också :D
Fredde rockar, helt standard R1'a och näst bästa tid på banan efter a.lund :yoparty
Synd bara att resten av teamet inte riktigt höll den klassen, men slutade rätt bra iaf :)

Berätta mer, alltid kul att höra om Watz äventyr.
 
Berätta mer, alltid kul att höra om Watz äventyr.

Glömde skriva att det var torrt också ;)
Eftersom jag kört cykeln så lite, så hade jag ingen koll om cykeln var rätt eller fel inställd, om den verkligen skulle gunga så mycket, om det var effekten som gjorde att de spann så mycket eller om det också berodde på kassa inställningar.
Efter att fredde vart ute vart de klart att de spinner för mycket,
både jag o Fredde var nära o highsida under kvalet, så vi pillade lite på kompet och la på nya däck till racet så vart de en aning bättre.
Fredde hade kvalat in oss 8'a, kom iväg på ungefär samma plats i starten, men sen var han uppe direkt i topp och ledde ett par varv innan team brimstone gick om(vet inte om de var per björk som körde för dem första passet), tror de bytte plats några ggr iaf.
Så vi var tvåa när Fredde kom in, sen tror jag att jag droppa ner oss till 8-9 plats, strandäng sen till 13, fredde körde sen upp till en 5 eller 6'e igen.
Jag var för klen för att orka köra upp en hel tank, så Fredde och Robert låg ute längre än jag.
Sen körde jag skitpissigt på andra passet, kramp och allmäna dumfel, men tappa nog inte så många varv eller placeringar iaf.
När Fredde gick ut på sista passet så plockade han in från 13'e till 10'e på 20 minuter, men framdäcket tog ordentligt slut så han fick slå av en hel del, bättre framdäck och ett 20minuter längre sistapass för fredde så hade vi nog kunnat sluta ännu högre, men vi åkte för skojs skull och träningen, och det fick man så man spydde iaf :)
 
Glömde skriva att det var torrt också ;)
Eftersom jag kört cykeln så lite, så hade jag ingen koll om cykeln var rätt eller fel inställd, om den verkligen skulle gunga så mycket, om det var effekten som gjorde att de spann så mycket eller om det också berodde på kassa inställningar.
Efter att fredde vart ute vart de klart att de spinner för mycket,
både jag o Fredde var nära o highsida under kvalet, så vi pillade lite på kompet och la på nya däck till racet så vart de en aning bättre.
Fredde hade kvalat in oss 8'a, kom iväg på ungefär samma plats i starten, men sen var han uppe direkt i topp och ledde ett par varv innan team brimstone gick om(vet inte om de var per björk som körde för dem första passet), tror de bytte plats några ggr iaf.
Så vi var tvåa när Fredde kom in, sen tror jag att jag droppa ner oss till 8-9 plats, strandäng sen till 13, fredde körde sen upp till en 5 eller 6'e igen.
Jag var för klen för att orka köra upp en hel tank, så Fredde och Robert låg ute längre än jag.
Sen körde jag skitpissigt på andra passet, kramp och allmäna dumfel, men tappa nog inte så många varv eller placeringar iaf.
När Fredde gick ut på sista passet så plockade han in från 13'e till 10'e på 20 minuter, men framdäcket tog ordentligt slut så han fick slå av en hel del, bättre framdäck och ett 20minuter längre sistapass för fredde så hade vi nog kunnat sluta ännu högre, men vi åkte för skojs skull och träningen, och det fick man så man spydde iaf :)
Snyggt kört av er. ERF talar brutalt om för en hur det står till med körkonditionen. :näsblod
Watz hängde på räcket med amatörerna i #63 efter sitt första pass, och han utryckte sitt missnöje över att bensinen tog slut så fort, han ville köra mer. :D
 
Snyggt kört av er. ERF talar brutalt om för en hur det står till med körkonditionen. :näsblod
Watz hängde på räcket med amatörerna i #63 efter sitt första pass, och han utryckte sitt missnöje över att bensinen tog slut så fort, han ville köra mer. :D

Jo, det var stor skillnad på soppaförbrukning mellan våra och Freddes pass, tanken var att det skulle räcka en timme, för fredde räckte det bara 45 minuter.
Det skumma med hans "körkondition" är att han aldrig tränat något, röker och ser inte ens svettig ut när han kommer in i depån.
En annan hade kraftiga problem med kramp i benen på andra passet igår, och svårigheter att stanna ute längre än 25 minuter, tacka gudarna för pacecar ibland :lol
 
. Men Filip B, Cällis, Crazy mike, m.fl, jag tippade fredde i ledning efter första timmen i regn, nu vart de "bara" 2'a efter första passet, men var uppe i ledning ett par ggr också :D

Körde Hansson och Nilsson samma team? allt i däck?
 
Jo, det var stor skillnad på soppaförbrukning mellan våra och Freddes pass, tanken var att det skulle räcka en timme, för fredde räckte det bara 45 minuter.
Det skumma med hans "körkondition" är att han aldrig tränat något, röker och ser inte ens svettig ut när han kommer in i depån.
En annan hade kraftiga problem med kramp i benen på andra passet igår, och svårigheter att stanna ute längre än 25 minuter, tacka gudarna för pacecar ibland :lol
Ja, körkondition handlar nog mest om att kunna slappna av trots att det går skapligt fort. Personligen har jag en förmåga att klämma som fan med "innerhanden" i kurvor, speciellt med högerhanden. Otroligt störande och förödande för händer och handleder främst.
 
Fag-el var det väl tillsammans med Filip.

Ja, Filip och Cällis skulle ju köra ihop på en Fagersjö-hoj. Men den hojen råkade ut för en kedja som fick för sig att gå av tidigare i veckan och tyvärr hade dom inte fått riktigt ordning på motorn innan igår. Därför gick Filip till team 76 igår (vars hoj iofs oxå är en ex. Fagersjö-hoj) och Cällis körde för ProAct (tror jag i alla fall att det var).
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top