Dags att hetsa inför NEC/REC Gelleråsen

Kan det vara Christer Miinin? Han skulle köra i helgen men inte klart vilket team som jag förstod det.
Nej, jag tror att han körde med #77 KGB. Christer drog upp dem i ledning under första passet, men hojen hade vaknat på fel sida och levde rövare. Bromsarna pajade, bland annat. Christer körde fortfarande 1.10 efter en timme och 20 minuter!

Sjukt jobbigt race, Gelleråsen suger musten ur en. Speciellt kroppens högra sida; efter 40 minuter var mitt högra ben helt obrukbart och då blir det inte lätt att köra. Det går ju inte att vila någonstans på åsen, vilket verkligen ställer till det i endurance. Dessutom är det ju svårt att köra om.

Nej, 1-0 till oss. Ni har inte en enda pokal nånsin:mad:
Jag har sagt till Micke att sluta häckla dig. Det är liksom ingen bedrift att slå FET, och man ska inte sparka på den (s)kithoj som ligger.

Edit: *Sponsorfjäsk*

Bifogat

• mc0529.jpg
    mc0529.jpg
    69.6 KB · Visningar: 91
Last edited:
Till nästa race ska jag komma ihåg vilka galningar som är i vilka team så man kan gå runt och hejja lite.

Nr:18 dig var jag ju tydligen granne med, jag var med teambergsman #52, vi med Kawasakin som fick känna på ett fullgashäng ut i hårnålen. :yoparty

Innan dess låg vi riktigt bra till, startade som P13, hade P3 in i första kurvan.
Pontus gjorde en lowsider ut i sandfållan från P9 efter ca 50 minuter, in och byta kåpor och förare och pang ut. Patrik drog ut och satte snabbt 1:10 och därefter gick visst gashantaget något trögt, så det stannade på öppna spjäll.
Ridå.

Drygt två timmar senare har hojen mer eller mindre lagad och vi for ut på bana igen. Racet fullföljdes men vi hann inte hämta igen de 150 varv som saknades för pallplats. :rolleyes:

Swedie hann man hejja på också, men resten hade jag dålig koll på.
Vi ses på Knutstorp!

Nr:18 dig var jag ju tydligen granne med, jag var med teambergsman #52, vi med Kawasakin som fick känna på ett fullgashäng ut i hårnålen. :yoparty

Aha, var det det som hände. Jag kom precis bakom och hade första parkett på en snyggt hjulande Kawasaki. Jag undrade just vad som hade hänt för det såg ut som att han bara stöp precis i inbromsningen på väg mot hårnålen.

Nej, 1-0 till oss. Ni har inte en enda pokal nånsin:mad:

Ährrmm, vissa av oss har visst pokaler, om än inte just från denna teamkonstellation. 1-1 i pokaler alltså eftersom det räcker med "någonsin", och 3-1 till oss i race i år. Men ni har fortfarande chansen ju :tummenupp

Last edited:
Jupps vi hade lite oflyt under NEC 4 tyvärr.... Tappade fästet i framhjulet efter ca 20 varv i högern ut på start/mål. Bara att gå in i depån. Missade att gashandtaget var fullt i grus, så efter brorsan gick ut fick han fullgashäng in i hårnålen ... meckade i 2.2 timmar och gick sen ut LUNGT och tog målflagg .. :)

Innan dess låg vi riktigt bra till, startade som P13, hade P3 in i första kurvan.
Pontus gjorde en lowsider ut i sandfållan från P9 efter ca 50 minuter, in och byta kåpor och förare och pang ut. Patrik drog ut och satte snabbt 1:10 och därefter gick visst gashantaget något trögt, så det stannade på öppna spjäll.
Ridå.

Åkte Patrik 1.10?? Det var som fasen i så fall. Rackarns snabbt! :tummenupp

Nej han hann nog inte ner i de tiderna. Han var ju bara ute i 2 varv innan olyckan hände.

tvarsnytt2.jpg

Wet race, eller? :gnissla

tvarsnytt2.jpg

Wet race, eller? :gnissla

YES :yoparty däremot trist för publiken.

Idag var jag där och körde ett pass, det kändes toppen.

Känner mig laddad och passade på att hälsa på mina konkurrenter.

Delta racing hade en ny gubbe han lär vara snabb som få, vår 1:e förare är febrig och förkyld.

Kommer gottis bryta pga ont i lillfingret, kommer ungdomsteamet Damp slå vårt gubbteam.

Dessutom kommer Bott köra , är swedie självklar vinnare det ryktades om en snabb dansk eller kommer The outlaw DQ sätta käppar i hjulet.

Spänningen är olidlig :gnissla i morgon får vi svaret

Last edited:

Dessutom kommer Bott köra , är swedie självklar vinnare det ryktades om en snabb dansk eller kommer The outlaw DQ sätta käppar i hjulet.

Spänningen är olidlig :gnissla i morgon får vi svaret
BoTT var väl som vanligt inte allt för spännande. :gnissla

Annat var det med ERFet, vi låg och sniffade på tredjeplatsen i flera minuter! :rock

Tack för tipset vi hittade den :tungan

@ Mc doktorn, bra kört och bra fuskat med gamla A-förare :)

Nästa gång kanske vi räcker till...

Överraskande bra kört av er:tummenupp

En A -förare som är Gammal och långsamm men seg :pannkyss

Framgångsreceptet är att hyra in en snabb A förare vi var jämna med klockrena tankningar och 1:a racet utan svartflagg.

Delta racing gjorde ett kanon race borde vunnit men .......

Back