Dags att häckla ROKS..

flemming

110 e för sakta
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
Suzuki gp 125, GSX R 1000-01,Rödmyra 98cc
:fyllisar

Hur kan en sådan riksorganisation få statligt stöd? :3freak och med en sådan nolla som hövding :confused: som dessutom försvarar sin dumhet?

Får de hålla på ett tag till kommer Horace byta ut superlativet för idiot till ROKS i akademiens ordlista.. vilken merit..

Bwahahaa
:hihi
/Flemming

flemming skrev:
:fyllisar

Hur kan en sådan riksorganisation få statligt stöd? :3freak och med en sådan nolla som hövding :confused: som dessutom försvarar sin dumhet?

Får de hålla på ett tag till kommer Horace byta ut superlativet för idiot till ROKS i akademiens ordlista.. vilken merit..

Bwahahaa
:hihi
/Flemming

Håller med, inga pengar till ROKS!

Kort resumé: de anser att män är djur. Om de gjort en groda! blir det ju etter värre av att de som sagts, försvarar sitt uttalande.

Vad jag förstått så var SVT artiga nog att använda korsklippning,
vilket inte fårvånar mig det minsta, men det är rätt ojuste mot
den man utsätter det för. Så, i princip så skulle det hopklippta uttalande
vara lika relevant som det där skämt-klippet med Bush från hans
installationstal.

De har sänt klippet med minuterna före också, d v s i sitt sammanhang. Det var lika illa där, om inte värre. Ett tag i mitten fanns det lite hopp men sedan visade det sig att jo, det var faktiskt som det framstod i dokumentären.

Skall de få del av skattemedel så skall väl NSF få aktivitetsstöd och starta-eget-bidrag utgå till aspirerande narkotikahajar.

[Akryl]*Amid skrev:
...det där skämt-klippet med Bush från hans
installationstal.

Vilket var det? :va

Beträffande klippning:
En del saker kan framstå som värre om man lurar till det, men du kan aldrig få ett 100% okej uttalande att framstå som tvärvidrigt genom att ändra ordningsföljd på en intervju t.ex.

Fakta: ROKS står faktiskt för det som kom fram i dokumentären...det spelar ingen roll hur mycket de försöker bortförklara det i efterhand. Hövdingen var på TV4.s nyhetsmorgon i morse och var så jä..la len i mun, men det hjälper inte ett dugg. Jag tror att sex?? kvinnojourer har begärt utträde från ROKS redan. Hoppas de blir fler! :yoparty

Just det: Jag intervjuade en ROKS.are för ett par år sedan och fick på huden för att jag använde smink och hårfärg och annat som "bara var till för männens njutning, alt att jag använde det för att de skulle tycka bättre om mig". Blahablaha, blääää :kocko

Markus skrev:
Vilket var det? :va

Beträffande klippning:
En del saker kan framstå som värre om man lurar till det, men du kan aldrig få ett 100% okej uttalande att framstå som tvärvidrigt genom att ändra ordningsföljd på en intervju t.ex.

My bad, det var ju "state of the union" finns på DC och säkert på någon
site på nätet också.

Man kan ju vrida rätt mycket på det hela iaf.

Jag har klippt en del film i mina dagar och man kan få nästan vad som helst att se väldigt illa ut genom kreativ klippning, om än inte riktigt hur illa som helst.

Det hade dock inte skett i det här fallet.

verkar helt sjukt.. å styrelsen gav kvinnojourerna 4 dar på sig att säga om de ville ha omröstning om styrelsens avgång.. de va bara 7st som hann svara tror jag..
så styrelsen ansåg sig värdig att sitta kvar..
feministgerilla

ft skrev:
Jag har klippt en del film i mina dagar och man kan få nästan vad som helst att se väldigt illa ut genom kreativ klippning, om än inte riktigt hur illa som helst.

Det hade dock inte skett i det här fallet.

Har du sett hela 1½ timmen alltså? VArt får man tag på den?

Kami69 skrev:
Fakta: ROKS står faktiskt för det som kom fram i dokumentären...det spelar . Jag tror att sex?? kvinnojourer har begärt utträde från ROKS redan. Hoppas de blir....... sedan och fick på huden för att jag använde smink och hårfärg och annat som "bara var till för männens njutning, alt att jag använde det för att de skulle tycka bättre om mig". Blahablaha, blääää :kocko

Ja just sån attityd har jag stött på o kände att lite häckel på SH vore på sin plats! Inte för att jag tror att roksare hänger här men jag vill läsa om fler tycker som jag att de extrema individerna som omnämns nu är helt snygga i luvan.. Jag får uppfattningen att det i vissa fall är fråga om frigida flator som är svartsynta o bittra av olika anledningar så kaka söker maka typ! :hihi
/Flemming

flemming skrev:
Ja just sån attityd har jag stött på o kände att lite häckel på SH vore på sin plats! Inte för att jag tror att roksare hänger här men jag vill läsa om fler tycker som jag att de extrema individerna som omnämns nu är helt snygga i luvan.. Jag får uppfattningen att det i vissa fall är fråga om frigida flator som är svartsynta o bittra av olika anledningar så kaka söker maka typ! :hihi
/Flemming

Som normalt funtad kvinna har jag ingen förståelse för hur man kan säga att ALLA män är djur. Att det ligger i deras natur att skaffa och bibehålla makten över sin kvinna genom att använda våld. Visst finns det sviniga män, men vi kvinnor är inte alltigenom goda vi heller!
Antagligen är det den insikten som saknas hos ROKS.arna, den att de inte är perfekta.

Jag fattar inte hur man kan döma ut halva Sveriges befolkning som djur och sedan tro att samhället blir bra om det styrs av kvinnor och endast kvinnor.

Det finns fan i mig inte fog för ett dugg av vad de står för, de är fanatiker som borde klassas som en sekt eller kult, eftersom de har så avvikande åsikter som de pådyvlar andra kvinnor som kanske är i en sårbar situation.

Margaretha Winberg kan vi väl oxå häckla lite, det förtjänar hon verkligen! Jäkla kvinnogris! :finger

//Karin

Säger en ROKS-tant att män är djur så är det vad hon sagt och ska inte jobba med något i närheten av genusfrågor och få betalt av mig. Säger kd-killen i valstugan att det bor många tjilenare i ett visst hood och det är de som inte pinochet hann avrätta så är det intressant för kd:s partistyrelse. Spelar ingen som helst roll i vilket sammanhang någon sagt vissa saker, om än det kan framställas som grövre än det var.

Markus skrev:
Säger en ROKS-tant att män är djur så är det vad hon sagt och ska inte jobba med något i närheten av genusfrågor och få betalt av mig. Säger kd-killen i valstugan att det bor många tjilenare i ett visst hood och det är de som inte pinochet hann avrätta så är det intressant för kd:s partistyrelse. Spelar ingen som helst roll i vilket sammanhang någon sagt vissa saker, om än det kan framställas som grövre än det var.
:tummenupp Bra talat Mästare!
Jag vill oxå va med i Ketting Jenget nu.

Bara för att nyansera lite så finns ju ROKS till stor del som ett svar på det som de mindre charmernade männen gör. Jag misstänker att de får se rätt mycket skit och det vore konsitgt om inte det påverkade dem lite.
Inte ett försvar för fanatismen som en del av dem står för och jag udrar alltid varför folk inte tänker lite mer noga igenom vad de säger om de ser en TV kamera framför sig...
Sedan för att var lite petig så är vi ju djur! Nu vet jag att kreationster inte är enig med mig men det är ju en annan debatt som vi kan ta i en annan tråd!

bonny skrev:
Bara för att nyansera lite så finns ju ROKS till stor del som ett svar på det som de mindre charmernade männen gör. Jag misstänker att de får se rätt mycket skit och det vore konsitgt om inte det påverkade dem lite.
Inte ett försvar för fanatismen som en del av dem står för och jag udrar alltid varför folk inte tänker lite mer noga igenom vad de säger om de ser en TV kamera framför sig...
Sedan för att var lite petig så är vi ju djur! Nu vet jag att kreationster inte är enig med mig men det är ju en annan debatt som vi kan ta i en annan tråd!

Jo, visserligen, men det finns MÅNGA som arbetar på kvinnojourer som INTE har den manssynen som ROKS har...man får bara inte säga så som de har sagt. Att de tycker det kan man inte hindra dem från, men de behöver inte företräda andra organisationer (läs kvinnojourer) med sådana ord. Jag hoppas fler jourer tar avstånd från dem!

Kami69 skrev:
:tummenupp Bra talat Mästare!
Jag vill oxå va med i Ketting Jenget nu.

Ja, du är med lem. (oops) endra singnaturen omdelbart!!!!!!!!!!
Sjelv upp daterar jag min med "mestare" (endra i din teckst ovan, det heter mestare - inte mästare)

editt:
visst ja, tjej fick inte va med sa vi ju förut. men okej då, du är anti-rocks så det får gå. men inga mer nu!!!!!!!!!! :mad:

Last edited:
Markus skrev:
Ja, du är med lem. (oops) endra singnaturen omdelbart!!!!!!!!!!
Sjelv upp daterar jag min med "mestare" (endra i din teckst ovan, det heter mestare - inte mästare)

Men då skrivver jagg att jagg e med lem i Ketting Jenget nurå dårå, Mestarn, kej? :banana

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg