Dags att fynda KTM? :)

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Nu när hösten kommer så har det ramlat ut lite motarder på Blocket. Känns suget att köpa sig en nu att sen kunna ta ut till våren.

Jag letar efter en KTM 625 eller 660. Har inte testat någon av dom så jag är öppen för båda modellerna. Vad jag har läst mig till här så ska dom inte vara extremt olika. Lite mer vikt och elstart eller lite mindre vikt och lite, lite mer klipp i motorn.

Är som sagt intresserade av båda modellerna. Helst en 04-05 (den "gamla" looken alltså). Priset ligger väl runt 30-50. 50+ kan vara aktuellt för ett exemplar som är i helt mint condition och precis inkörd. Lite hjälp med vilket värde en sån motard står i idag och hur jag ska leta efter allvarliga brister på ram och motor mottages tacksamt.:)

Finns en hel drös på Blocket nu. Jag vill mest försäkra mig om att jag inte betalar överpris för en motorcykel som (antagligen) har fått leka största delen av sitt liv. Börjar tyvärr bli lite Volvo 740 varning där. Att man skriver ut pris efter vad man vill ha. Inte efter vad hojen faktiskt är värd.:):näsblod :rolleyes:

Hepp! Hjälp mig nu så att jag också kan bli en del av den heftiga motardgruppen här på Sporthoj!:tummenupp

Kolla på superbike.se Dom har en 625a i topp skick.
Akra helsystem,Svarta fälgar m.m
1 ägare som inte sliter på prylarna.

Kolla på superbike.se Dom har en 625a i topp skick.
Akra helsystem,Svarta fälgar m.m
1 ägare som inte sliter på prylarna.

Jo jag såg den. Ser väl helt okej ut. Dom har kursat en runda och lite sådär va? Fortfarande samma ägare? Dom gav ju ett seriöst och trevlig intryck när jag va där senast. Goa gubbar! :)

Kan man köra med supermotarderna som en cross om man byter däck eller é supermotard gatuhoj? Kanske pinsam fråga men jag funderar också på att köpa en lekhoj för lite offroad samt ta ut den på gata då och då. :)

Jo jag såg den. Ser väl helt okej ut. Dom har kursat en runda och lite sådär va? Fortfarande samma ägare? Dom gav ju ett seriöst och trevlig intryck när jag va där senast. Goa gubbar! :)

Det är en ny ägare men den gamla jobbar kvar som ansvarig för butiken.

Hojen ar en sxc som är ombyggd av Superbike.

Så det går att montera enduro hjul på den.

Det är en ny ägare men den gamla jobbar kvar som ansvarig för butiken.

Hojen ar en sxc som är ombyggd av Superbike.

Så det går att montera enduro hjul på den.

Jag försökte ringa Superbike ett antal gånger idag. Men fick inget svar.. Får försöka i veckan. :)

Detdär med endurogrejen är jag inte så nyfiken på. Klart bra att möjligheten finns. Men i min ägo kommer det bara vara motardåka. Som det känns just nu. Vad kan du mer säga om skillnaden mellan sxc och smc? Är sxc rejsigare rakt över? Kräver den tätare service? Jag vill försöka hålla mig på rätt sida om 250mils intervaller.:)

Jag försökte ringa Superbike ett antal gånger idag. Men fick inget svar.. Får försöka i veckan. :)

Detdär med endurogrejen är jag inte så nyfiken på. Klart bra att möjligheten finns. Men i min ägo kommer det bara vara motardåka. Som det känns just nu. Vad kan du mer säga om skillnaden mellan sxc och smc? Är sxc rejsigare rakt över? Kräver den tätare service? Jag vill försöka hålla mig på rätt sida om 250mils intervaller.:)

Nä är väl i princip samma hoj fast sm har hårdare dämpare och bättre bromsar för gata. Fast om man jämför 05 och senare så har ju sxc den gamla plasten och en annan sving(?).

Som cross skulle jag INTE använda den.
Tung och otympligt chassi!

Offroad, jag kanske!

Kan man köra med supermotarderna som en cross om man byter däck eller é supermotard gatuhoj? Kanske pinsam fråga men jag funderar också på att köpa en lekhoj för lite offroad samt ta ut den på gata då och då. :)

Kolla på 640 också, finns många på blocket med flatside förgasare dvs ingen större skillnad mot 625 för bra priser.

Kolla på 640 också, finns många på blocket med flatside förgasare dvs ingen större skillnad mot 625 för bra priser.

Jag är mest intresserad av 625 och 660. Enligt dom flesta här samt dom säljare jag har pratat med så är 640 en märkbart både tyngre och slöare hoj.

Har hittat en finfin 625sxc som jag hoppas ska finnas kvar till helgen.:)

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla