Dags att döpa hojen! Kom med förslag...

GuW får ursäkta eller förfasa sig, men sånt där "Suzy" och liknande blir lite "corny" i mina öron.

Närå, du behöver varken ursäktas eller förfasas över, jag har alltid skämtsamt döpt mina fordon, bilarna främst för att jag för det mesta har haft flera åt gången och i samtal med mina närmaste har det underlättat.

Ex vis "Bildjäveln var utan ström i morse"
"vilken av dom, saaben?" (jag har haft som mest fem st samtidigt)
eller "vilken av dom, den blåa?"(tre st samtidigt)
Då har namn som "Blixten" "Brunte" och "Brandbilen" varit bra...

"Blixten" eller egentligen "Blå Blixten" var en vackert blå Saab 96 med webertrimmad 1700cc ford motor som var så ökänd att när min mamma lånade den så drog pensionärerna åt sig pudlarna och hytte med näven när hon närmade sig... :D
Dessutom hade den motivlackad baklucka! :yoparty

"Brandbilen" fick en orange Saab 95 heta dels för att den var "brandgul", dels för att den envisades med att ta eld med jämna mellanrum.

"Brunte" var en donatorbil, vackert snusbrun Saab 96.

"Totte" var min dåvarande tjejs Saab 99 i samma utsökta kulör som "Brunte"
(Designteamet på 70 talet måste ha varit rekryterade från öst-tyskland)

LandRovern fick heta "Rovan", för ibland satte man den djupt, dessutom var det en rolig rova i den, en Volvo Penta MD32 marindiesel...

"Suzie" fick heta så då jag döpte henne innan jag ens hade en relation till henne, så hon hade inte hunnit utmärka sig.
Dessutom trodde jag aldrig att jag skulle ha någon Japansk motorcykel, då mitt motorcykelintresse ligger på det äldre anglo/amerikanska planet.

Bara som en förklaring till varför jag döper mina fordon, och varför inte Suzie fick ett mera meningsfullt namn...

Skit mä, han såg det...(Handen i kakburken).

Tack för din förklaring, GuW, men man borde minsann inte få döpa sina fordon hur som helst. Kan ju bli total förvirring! Är det lagligt ens? Däruppe är väl iofs lag bara en abstrakt teori på ett papper, det har man ju hört.

Tänk dej en olycka;

Jag blev träffad av blixten rakt framifrån, GuW svamlade om att han måste hämta brandbilen i den händelse Brunte är död. Varför han dessutom skall baxa på, (troligtvis lokalt uttryck för att kopulera), nåt tjocko vid namn Suzy förefaller för mej obegripligt då vi har en situation att reda upp. Så där kan det hålla på tills förvirringen är total!

Du ser ju själv, det passar sej inte!

Har varit i Umeå once, but I´m allright now... (Travesti på Brian Robertson´s sammanfattning av hans första sejour med Motörhead; I used to be Brian Robertson from Thin Lizzy, but I´m allright now!).

Skit mä, han såg det...(Handen i kakburken).

Tack för din förklaring, GuW, men man borde minsann inte få döpa sina fordon hur som helst. Kan ju bli total förvirring! Är det lagligt ens? Däruppe är väl iofs lag bara en abstrakt teori på ett papper, det har man ju hört.

Jag ser allt :D

Nja, namnen används väl som det sig bör bara i den invigda kretsen, annars hade ditt scenario varit allt för troligt :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT