Jörgen Player Special
GRÖNT ÄR SKÖNT
GSXR1100R skrev:Den gamla boken får duga tills Svemo kommer med nya blanketter med rätt årtal, jag tror inte att dom har löst vem som ska hantera detta ännu.
Det tror inte jag heller
/JPS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
GSXR1100R skrev:Den gamla boken får duga tills Svemo kommer med nya blanketter med rätt årtal, jag tror inte att dom har löst vem som ska hantera detta ännu.
Jörgen Player Special skrev:Det tror inte jag heller![]()
/JPS
Åsa skrev:Jag kontaktade Lodnert, och det är samma blankett som gäller för 2006.
Pålle skrev:Samma blankett som gällde 2005 när man inte ens behövde den, va smidigt.
/Joakim
Jörgen Player Special skrev:Jag har tappat räkningen Pålle.. har du knaprat in något?
/JPS
Åsa skrev:Jag kontaktade Lodnert, och det är samma blankett som gäller för 2006.
BB: Maskinbok = MC ID card
![]()
![]()
![]()
håkan skrev:alltså ingen förändring från förra året... noll koll i år igen från SVEMO alltså...
och nej, maskinbok är inte samma som MC ID card.. maskinboken skulle innehålla foton på hojen, historik etc, föregående ägare, krasher, anmärkningar etc.
Det var tänkt att det kanske skulle bli till -05, men tydligen blir det inget till -06 heller
//håkan
EDIT: Alltså, maskinboken var inget du skickade till Lodnert, nåt du hade med dej till tävlingen.. precis som licensen... Det var nåt du skulle ha fått efter du skickat in info om hojen.. men nu blir det tydligen inte så
Pålle skrev:Man skickade ju in info och bilder till Lodnert så fixade frugan hans en Maskinbok (MC ID-card) om jag inte missminner mig. Denna tog man sedan med sig.
/Joakim
håkan skrev:nah, man skickar in grejjorna, sen hör man inte av det nåt igen, så var det då förra året

Jo du har ett licensnummer, det är samma som ditt personnummer. Skicka in och var inte så negativGottis skrev:Om jag nu har fattat detta rätt så måste man fylla i det här för att kunna tävla![]()
och hur lång tid kommer det här att ta då efter som jag och C.K tar våra licenser på LMS i vår så har vi inga licens nr och därför kan vi inte skicka in på våra cyklar innan vi har fått licencerna![]()
Väl talatNr:18 skrev:Jo du har ett licensnummer, det är samma som ditt personnummer. Skicka in och var inte så negativ![]()

Nr:18 skrev:Jo du har ett licensnummer, det är samma som ditt personnummer. Skicka in och var inte så negativ![]()
Enligt reglerna startar INTE en bil utan Vagnbok. I verkligheten är det inte alltid som i regelboken, men vi kommer att anpassa verkligheten i århåkan skrev:Om man inte har med sig boken till tävling, får man inte tävla (Om det nu blir lika hårt som i SBF) eller om alla övriga tävlande röstar ja till att den som glömt boken på förarmötet får tävla så kan det också gå bra. Så har jag hört att det är i SBF, hur det blir i SVEMO/RR vet jag inte...
Nr:18 skrev:Jo du har ett licensnummer, det är samma som ditt personnummer. Skicka in och var inte så negativ![]()
elwe skrev:Vad är nu det här med maskinbok??
Vem har hittat på det och vem är det till nytta för?
Vem är skyldig att upprätta densamma och vem kontrollerar uppgifterna?
MC-ID ... är det ytterligare papper som ska finnas? Samma frågor om det ...
Hmmm, ska dessa papper finnas för nationella tävlingar? Hur gör man när man tävlar internationellt?
Finns inte carnet längre??
(Och hur smugglar man in en oskattad produktionsracer nuförtiden??)![]()
Gottis skrev:en liten fråga bara Vad skriver man på Maskinklass![]()
puss på er o go natt
sunkan skrev:Vad jag vet så måsta man bara skicks in MC ID en gång. Förutom när man byter hoj.
Jag skicka in MC ID 2004 och sen fick jag det förklarat för mig att man inte behöver skicka in det nästa år. Utan jag bara behöver skicka in en ny när jag byter hoj.
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife