Dags att beställa MC ID card

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Halloj!

Håller just på att ska beställa MC ID card till min hoj.
Tänkte bara bara berätta/påminna/upplysa för er som inte vet att du behöver detta ID card för att kunna tävla med din hoj.

Länk till blanketten
eller
Gå in på Svemos hemsida. Klicka ute till höger på ROADRACING.

Åsa :hej

Har de bestämt sig nu? Förra året krävdes inget eftersom de inte hade någon som tog hand om det efter att Lodnert gett upp...

Men Åsa, du som är informationstörstande borde snoka och tjata lite.

/Joakim

Precis, är det klart att man måste ha ett sånt nu? :confused:

Som vanligt så formligen haglar det officiell information från SVEMO.. :tummenupp

Macke skrev:
Precis, är det klart att man måste ha ett sånt nu? :confused:

Som vanligt så formligen haglar det officiell information från SVEMO.. :tummenupp

Det där är väl det gamla? Tills i år skulle det väl komma något nytt typ av kort, typ elektroniskt?

Men informationen haglar som sagt.... :rolleyes:

Detta ser ut som den gamla... vet inte om samma blankett kommer användas för att få ut sin maskinbok senare... men personligen kommer jag inte skicka in nåt förräns svemo kommer ut med information om det.
Tillsvidare lämnar jag inte in nåt (eftersom jag själv är besiktningsman åt svemo, borde jag få informationen antingen från Svemo direkt eller från Lodnert, jag har ännu inte hört nåt...)

håkan skrev:
Detta ser ut som den gamla... vet inte om samma blankett kommer användas för att få ut sin maskinbok senare... men personligen kommer jag inte skicka in nåt förräns svemo kommer ut med information om det.
Tillsvidare lämnar jag inte in nåt (eftersom jag själv är besiktningsman åt svemo, borde jag få informationen antingen från Svemo direkt eller från Lodnert, jag har ännu inte hört nåt...)

Jag tar rygg på dig som vanligt Håkan.... :hihi

På blanketten står det 2005. Vågar inte heller fylla i något.

Någon som orkar ringa SVEMO? Dom kanske vill svara via telefon iallafall för via mail är stendött.

Macke skrev:
Jag tar rygg på dig som vanligt Håkan.... :hihi

Bra dä! ;) det är där du hör hemma :D

Ringa SVEMO? och förvänta sig svar? naah.. jag väntar tills besiktningschefskursen är istället... när den nu blir... brukar va i mars men på SVEMO.se står inget ännu..

//håkan

ÄDIT: Om det blir nåt som Lodnert sagt så blir det MASKINBOK (som i SBF) som följer MCn. Lämnas in vid besiktning, fås tillbaka efter tävling (om du krashat så fylls det i boken, eller om du har annat som sagts "ska åtgärda till nästa tävling")
Om man inte har med sig boken till tävling, får man inte tävla (Om det nu blir lika hårt som i SBF) eller om alla övriga tävlande röstar ja till att den som glömt boken på förarmötet får tävla så kan det också gå bra. Så har jag hört att det är i SBF, hur det blir i SVEMO/RR vet jag inte...

Last edited:
håkan skrev:
Om man inte har med sig boken till tävling, får man inte tävla (Om det nu blir lika hårt som i SBF) eller om alla övriga tävlande röstar ja till att den som glömt boken på förarmötet får tävla så kan det också gå bra. Så har jag hört att det är i SBF, hur det blir i SVEMO/RR vet jag inte...

Jag har tävlat RR i 3 år utan att visa maskinboken, men den ligger alltid i bagaget omutifallateventuellt.

GSXR1100R skrev:
Jag har tävlat RR i 3 år utan att visa maskinboken, men den ligger alltid i bagaget omutifallateventuellt.

Rumla runt i depån på bikeweek räknas inte :hihi

/JPS

Bikerbitch skrev:
Maskinbok som tillhör hojen skaffar man varifrån? :gnissla

Den laddas ner på SVEMOS hemsida.. Det står i reglementet att varje förare/hoj ska ha en maskinbok. Fyll i skicka in till Lodnert, så har iaf Du gjort vad du kan och då har du ryggen fri.

/Jörgen

håkan skrev:
Den gamla ja, nu är det nya tag ;)
Den gamla boken får duga tills Svemo kommer med nya blanketter med rätt årtal, jag tror inte att dom har löst vem som ska hantera detta ännu.

Åsa skrev:
Jag kontaktade Lodnert, och det är samma blankett som gäller för 2006.

BB: Maskinbok = MC ID card
Ok men det står 2005 på deras sida, ska man använda tippex.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!