dagens!

xds

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen denna sommar.. :(
Ännu en ny medlem.. 22-åring utan a-kort som tappat bilintresset under sommaren efter att ha testat "plasträser".

Håller på att sälja av bilen för att förhoppningsvis kunna köpa mig en hoj de närmaste dagarna..

Är i princip uppväxt på två hjul men då i form av motorcross.

Nu är jag här och söker information inför hoj-köp :)
 
tja!

rekommenderar thundercatten :) en hel del kraft å sportegenskaper men ändå komfort. Plöjde 50 mil i ett sträck i helgen utan minsta känning när jag stegade av. Har inte testat sådär görmånga hojjar (nytaget kort) men é väldigt nöjd med min :tummenupp
 
Hej och välkommen! :) Är det nån speciell du är ute efter? Annars finns det hur mycket som helst att läsa om du provar sökfunktionen! Lycka till med kortet
 
Sugar skrev:
Hej och välkommen! :) Är det nån speciell du är ute efter? Annars finns det hur mycket som helst att läsa om du provar sökfunktionen! Lycka till med kortet

Jag har sökt på lite olika.. Någonstans runt 40 - 50k tänkte jag handla för.

Har kollat på dessa tre.

zx9r ninja - 98
http://www.blocket.se/view/5667524.htm?caller=ggl_s&l=0&c=1&city=0

GSXR 600 -97
http://www.blocket.se/view/5939818.htm?caller=ggl_s&l=0&c=1&city=0

Honda CBR 929 -01
http://www.blocket.se/view/6336626.htm?caller=ggl_s&l=0&c=1&city=0

zx9r eller cbr 929 är väll vad som känns mest aktuellt.

Har provat både 600 och 1100 i sommar och tror att 900cc är mest lämpligt..

Jag tänkte kolla runt lite här och se vad andra tycker. Tyvärr spelar försäkringen stor roll också i det hela. Och skenförsäkring känns inte som något alternativ..
 
Precis som du nämner så stirra dig inte blind på inköpspriset utan ta en rejäl koll på det runtomkring. Försäkringar varierar mycket beroende på vilken båge.

Den jag har kostar ju inte ens fyra tusen för mig hel helår.

Förresten välkommen!

/Urban
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top