Dagens visirrengöringstips.

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Våtservietter, som man har för att göra rent små barn i rumpan med.
Lägg först servietten på visiret så att den fuktar ner de små krypen.
Sen kan du torka bort dem som om de nyss hade landat.

Jag har inte upplevt att denna metod repar visiret, men det är upp till var och en att avgöra det själva.

Jag vet inte vad det är i servietterna, för det kan ju lösa upp barnbajs också, och det har ju en förmåga att bita sig fast, men nått bra är det iaf!

//Anders.

Ett bättre tips är att låta visiret stå i blöt under natten efter ett avslutat körpass. På morgonen är visiret helt fritt från flugor och bara att torka av. Repar absolut INTE!

// T

När man är ute på turné då?
Ska man lägga visiret i gräset över natten då eller? :-)
Hur många kommer förresten ihåg att lägga visiret i blöt efter en dag på hoj?

//A.

Jaja, men vi som ändå har en bebbe kan ju utnyttja de resurser som finns att tillgå :-)
Detta går på 5 minuter, lätt att ha med sig blöta servetter i en påse, sen kan du även ha dem till att göra rent händerna med om du måste panikmeka någonstanns.

Min metod ÄR bäst, så är det!

//A.

hehe, funkar säkert, jag är bara lite tveksam till att ha några mirakelmedel på mitt spegelvisir. Känns som om de ska lösa upp ytan!

Jag brukar använda 3M:s Citrus cleaner. Citronsyran löser upp blod- och sockerklegget som smetas ut när krypet kraschar. Jag tror att det även löser upp kitinet i insektens exoskelett för det blir rent mjukt efter ett par minuter. Bara att spraya på och torka av. Löser upp det mesta, skadar inget ickeorganiskt och luktar dessutom gott! Klockrent!

Pledge möbelpolityr, lägger dessutom igen gamla microrepor så sikten blir klarare.

Ja det är ett bra trix o använda,,
men det fungerar ännu bättre med vanligt bilvax,
ok vaxet kanske inte löser flugorna så svinbra men om du använder vaxet när du väl gjort rent visiret så flyger dom små krypen av ditt visir när du krockar med dom,, dom fäster ju helt enkelt inte,, och sedan så är det kanooon när/om det regnar åxå,, regnet flyger åxå av,,.

lycka till // Köping

Pebl skrev:
Pledge möbelpolityr, lägger dessutom igen gamla microrepor så sikten blir klarare.

Törnberg skrev:
När man är ute på turné då?
Ska man lägga visiret i gräset över natten då eller? :-)
Hur många kommer förresten ihåg att lägga visiret i blöt efter en dag på hoj?

//A.

Ööööhh!! Hur många kommer ihåg att använda våtservetter efter ett körpass då? :kocko

:-)

/ T

Vidrig tråd :freak

Ska testa sen på mitt nya visir, det gamla var guldigt i en månad, sen blev det söndertvättat :( nu är det brunsvartnånting.

750RR

Jag har tidigare alltid vaxat mitt visir, men nu sedan jag skaffade spegelvisir så har jag inte vågat.
Vore ju rätt dumt att sabba ett visir för 500kulor.
Så är det ngn som vaxat sitt spegelvisir?

Annars till rengöring så lägger jag visiret i blöt i 10min, sedan på med rikligt med YES diskmedel.
Tvätta bort med varsamma fingrar, skölj sedan rent från skum.
Har funkat klockrent i 15år för mig utan att ha tvättat sönder ett enda visir.
Men bajslappar funkar säkert bra det med. :)
//Tobbe

Twin skrev:
Ööööhh!! Hur många kommer ihåg att använda våtservetter efter ett körpass då? :kocko

:-)

/ T

Det är ju det som är grejen! Man behöver ju inte komma ihåg att göra det direkt efter körpasset :-)

Annars tar nog Svinto och Autosol bort det mesta.

//A.

Törnberg skrev:
Det är ju det som är grejen! Man behöver ju inte komma ihåg att göra det direkt efter körpasset :-)

Annars tar nog Svinto och Autosol bort det mesta.

//A.

YES funkar också fint :D

Fönsterputs! Funkar fint!
O Luktar gott inne i hjälmen! ;-)

Pebl skrev:
Den lukten föknippar jag med hojåkning 100%. Farsan körde med det på våra hjälmar när jag var för liten för att köra själv :D

Köpte Armor All Glass Wipes (våtservetter för bilrutor) och det var värdelöst för vindrutan på bilen men fungerar kanon till visiret (blått spegel) och LCD-skärmen :yoparty

Jag använder alltid YES och det fungerar utmärkt. Våtservetter var dock ett bra tips att ha med om man åker en längre tur. Tack! :tummenupp

Valfett funkar faen inte, blir ju klibbigt :peta

Själv föredrar jag en mjuk trasa med varmt vatten, ev lite YES...

*/ ?>
Back